علامت سوال بزرگ مقابل ستاره‌ حماسه‌ساز؛ قوچی به ته خط رسید؟

تهران (پانا) - ستاره‌ سابق تیم ملی فوتبال ایران که با گلزنی در انتخابی جام جهانی یکی از حماسه‌سازان تاریخ فوتبال ایران شد، در روزهایی به سر می‌برد که ممکن است تصمیمی بزرگ و تلخ را بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
علامت سوال بزرگ مقابل ستاره‌ حماسه‌ساز؛ قوچی به ته خط رسید؟

پیش از آنکه توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شود، تنها فوتبالدوستان حرفه‌ای نام او را شنیده بودند و نشانی از لژیونر مشهدی فوتبال ایران داشتند اما دعوت به تیم ملی ایران ناگهان او را به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل کرد و حالا دیگر همه رضا قوچان‌نژاد را می‌شناختند و امیدوار بودند او همان حلقه مفقوده تیم ملی فوتبال ایران در پیشانی خط حمله باشد.

از حماسه‌سازی تا نیمکت‌نشینی

رضا قوچان‌نژاد یا به فوتبالی‌ها «قوچی» که سابقه بازی در تیم‌های ملی رده پایه هلند را کارنامه خود می‌دید و توانسته بود در 9 بازی رسمی برای تیم‌های ملی پایه هلند یکبار هم گلزنی کند، در شرایطی به پیشنهاد بازی در تیم ملی فوتبال ایران پاسخ مثبت داد که با 25 سال سن مهاجم تیم بلژیکی استاندارد لیژ بود و پیش از این سابقه بازی برای تیم‌های هلندی هیرنووین، ایگلس، اف‌سی امن و کامبور را داشت.

او توسط کارلوش کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و 25 مهر 1391 برای اولین بار وارد ترکیب تیم ملی ایران شد و در انتخابی جام جهانی مقابل کره جنوبی 71 دقیقه بازی کرد و 18 بهمن همان سال در بازی مقابل لبنان در انتخابی جام ملت‌های آسیا در حالی که سومین بازی ملی خود را پشت سر می‌گذاشت توانست اولین گل ملی خود را به ثمر برساند و با دبل کار خود را شروع کند.

پس از بازی با لبنان قوچان‌نژاد موتور گلزنی‌اش روشن شد و در 6 بازی متوالی برای ایران گلزنی کرد که بدون شک ماندگارترین گل‌های این بازیکن در آن مقطع مقابل قطر و کره جنوبی بود که باعث شد ایران به جام جهانی 2014 صعود کند و نام او به عنوان بازیکنی حماسه‌ساز در تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد. روند خوب قوچان‌نژاد با تیم ملی فوتبال ایران ادامه داشته تا اینکه توسط سرمربی پرتغالی تیم ملی به نیمکت تبعید شد و سرانجام پس از جام جهانی 2018 تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت. پسر مشهدی فوتبال ایران در مجموع تا به امروز 42 بازی ملی انجام داده و توانسته است 16 بار با پیراهن تیم ملی ایران گلزنی کند و البته طعم گلزنی در جام جهانی را با به ثمر رساندن گل تیم ملی ایران مقابل بوسنی در سال 2014، بچشد.

او در زمانی که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن داشت برای باشگاه‌های چارلتون، الکویت و هیرنووین به میدان رفت و پس از خداحافظی از تیم ملی به تیم آپوئل قبرس پیوست و سپس حضور در تیم‌های اف‌سی سیدنی استرالیا و زوله هلند را تجربه کرد و در حالی که درخشش خوبی در لیگ هلند داشت، پایان فصل گذشته قراردادش تمدید نشد تا اینکه بازیکن آزاد شود.

سکانس دوم از خداحافظی در راه است؟

حالا با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، وضعیت قوچان‌نژاد با 34 سال سن مبهم است. او پیشنهاد چشم‌گیری در فوتبال اروپا نداشته و قراردادی را امضا نکرده است. از طرف دیگر بارها طرح حضور او در فوتبال ایران و بازی برای تیم‌های پرسپولیس، تراکتور یا استقلال هم مطرح شده اما به دلایل مختلفی مانند « مباحث مالی و قرارداد گران او و یا موضوع خانوادگی و علاقه قوچی و همسرش به زندگی خارج از ایران» این موضوع به وقوع نپیوسته است اما گفته می‌شود او برای فصل جدید پیشنهادهای خوبی از ایران داشته اما هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

موضوع پیشنهادهای گران قیمت از ایران برای قوچان‌نژاد همچنان مطرح است و برخی واسطه‌ها در حال رایزنی برای راضی کردن او هستند تا به یکی از تیم‌های بزرگ اضافه شود اما از سمت دیگر برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که این احتمال وجود دارد که رضا قوچان‌نژاد به صورت جدی به خداحافظی از فوتبال فکر کند و حتی شاید طی روزهای آینده با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش پایان دوران حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن را در جهان فوتبال اعلام کند تا شاید وارد عرصه مربیگری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار