دانش‌آموزان رسالتی از جنس آگاهی، حرکت و بصیرت بر دوش گرفته‌اند

تهران (پانا) - پیام مشترکی با امضای سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت زنگ ایثار و مقاومت صادر شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان رسالتی از جنس آگاهی، حرکت و بصیرت بر دوش گرفته‌اند

متن پیام علیرضا کاظمی و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی به شرح زیر است:

در فرهنگی ترین و مردمی ترین انقلاب قرن، انقلاب اسلامی ایران، پرورش، آموزش و تربیت علمی و ایمانی، همواره سرلوحه تمام اهداف و برنامه های نظام جمهوری اسلامی و عالی ترین چشم انداز پیشرفت ملی بوده است.

انجام این رسالت سترگ و بنیادین بر دوش معلمان، مدیران و مربیان شایسته ای بوده و هست که در طول چهاردهه تلاش و مجاهدت در نهاد تعلیم و تربیت اسلامی و دستگاه فرهنگساز بنیاد شهید و امور ایثارگران، خود را به حق، لایق فاخرترین تعابیر امام راحل عظیم الشأن (رحمت اله علیه) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) کرده اند و همچنان با نشان ایثار و امید، طلایه دار دولت مردمی و میراث دار تمدن بزرگ اسلامی هستند. بی گمان ایثار جمعی، جهاد علمی و نشاط عمومی، ره توشه این کرامت عالی و رسالت مقدس است، مابراین باوریم که شهدا چشم و چراغ این کشور و میراث داران و یادگاران آنان، یعنی دانش آموزان رسالتی از جنس آگاهی و حرکت و بصیرت بر دوش گرفته اند.

بی گمان همه ارکان حکمرانی اسلامی، منابع علمی و سرمایه های ملی، شایسته همکاری و هم آوایی در این عرصه ارزنده هستند. وزارت آموزش و پرورش که مروج و وارث ایثارگری هزاران معلم و دانش آموز دلسوخته و جان باخته است، با همکاری و هم افزائی بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی و مروج فرهنگ متعالی ایثار، مقاومت و شهادت است، بیش از گذشته بر تربیت نیروی انسانی شایسته و توانمند در تراز انقلاب اسلای تاکید می ورزند و بر مقاومت انقلابی پای می فشرند تا در هوای نامساعد جهان، عطر محبت و امید به آینده را پراکنده سازند.

به لطف خداوند و عنایت شهدای گرانقدر و به نشانه این موفقیت ارزنده، در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، زنگ پرطنین ایثار با پیام از خودگذشتگی و ایثار و مقاومت، همزمان در مدارس سراسر کشور به صدا در می آید.

در پایان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا و ایثارگران، ما مسئولین و خدمتگزاران مردم خود را موظف می دانیم تا در چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی در راه آموزش و تربیت نسل آگاه و انقلابی با بهره گیری از پیام بلند شهدا و ایثارگران عزیز تلاشی شبانه روزی و همتی مضاعف مصروف گردانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار