معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

۱۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم واکسینه شده‌اند

تبریز( پانا )- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت با ابلاغیه جدید دولت درباره واکسیناسیون دانش آموزان در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم واکسینه شدند؛ و برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم واکسینه شده‌اند

طاهر علمی سه شنبه شب ۳۰ شهریور ماه در یک گفتگوی خبری ضمن تشریح واکسیناسیون دانش آموزان گفت: دانش آموزان ۱۸ ماه بدلیل شرایط کرونایی بصورت مجازی تحصیل کردند و در حال حاضر دانش آموزان دلتنگ حضور خود در مدارس هستند.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید ۳ زنگ متفاوت خواهیم داشت از جمله زنگ مهر، زنگ دفاع و زنگ نماز و انتظار داریم زنگ مهر با خوشحالی و شادی برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: در سال جاری مدارس بصورت ترتیبی، تلفیقی و تدریجی برگزار خواهد شد. همواره آغاز مهر ماه با آغاز سال تحصیلی و بوی ماه مدرسه همراه بود اما متاسفانه مدتی است که بدلیل بیماری منحوس کرونا این نشاط و شوق از دانش آموزان گرفته شده است.

وی افزود: با ابلاغیه جدید دولت درباره واکسیناسیون دانش آموزان در حال حاضر ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم واکسینه شدند؛ و برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

این مقام مسئول در دستگاه آموزش و پرورش شرح داد: در روستا ها مدارس با کلاس های زیر ۱۰ نفر بصورت حضوری برگزار خواهند شد و دانش آموزان هنرستانی دروس عملی خود را باید در کارگاه ها بصورت حضوری انجام دهند. در نیمه دوم آبان ماه نیز مدارس بالای ۳۰۰ نفر به شکل حضوری برگزار خواهند شد.

وی افزود: مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی بسیار ضروری است که بصورت حضوری تحصیل کنند چرا که رفتن به مدرسه به شدت بر روی روابط اجتماعی دانش آموزان تاثیر می‌گذارد و بسیاری از چیزها را دانش آموزان در مدرسه می‌آموزند.

علمی خاطر نشان کرد: با واکسینه شدن دانش آموزان دیگر نیازی به گرفتن تست نیست ولی والدینی که حساسیتی نسبت به این موضوع دارند می‌توانند با گرفتن تست کرونا دانش آموزان خود را به مدارس بفرستند.

وی افزود: در کنار آموزش، موضوع پرورش نیز هست و این دو موضوع جدا از هم نیستند همانطور که برای آموزش برنامه ریزی شده است برای پرورش نیز برنامه ریزی کرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: امسال هفته دفاع مقدس نیز با آغاز سال تحصیلی مصادف شده است و در کنار زنگ مهر برای زنگ دفاع مقدس نیز برنامه ریزی کرده‌ایم و زنگ مقاومت و ایثار هم داریم.

وی افزود: در طول سال تحصیلی در کنار زنگ مقاومت برای برنامه راهیان نور نیز برنامه ریزی کرده ایم که پارسال به صورت مجازی برگزار گردید.

طاهر علمی تشریح کرد: در سال گذشته نیز با توجه به برنامه راهیان نور دانش آموزان آثار خود را فرستادند؛ اما در سال جاری با تصمیم ستاد کرونا راهیان نور بصورت حضوری برگزار خواهد شد.
وی در خصوص زنگ نماز افزود: نماز نقش بخصوصی در بیدارسازی جامعه والهی شدن دارد. در این راستا برنامه ریزی کردیم مدیران مدارس نیم ساعت از زمان مدرسه را به نماز اختصاص دهند.

این مقام مسئول با اشاره به مسابقات قران، عترت و نماز تشریح کرد: در سال گذشته دبیرخانه اجرایی این مسابقه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بود و از همه پایه ها دانش آموزان شرکت داشتند و امسال نیز میتوانند شرکت کنند.

وی افزود: این مسابقه در چند بخش انجام می‌شد از جمله روخوانی، حفظ و تجوید قرآن کریم و در زمینه های پژوهشی همچون صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، انشا نماز و ... امیدواریم این مسابقات جرقه ای باشند تا خانواده ها نیز با دانش آموزان در این زمینه ها همکاری کنند.

علمی در پایان در خصوص مسابقات فرهنگی و هنری گفت: دبیرخانه اجلاسیه نماز دانش آموزان استان ما است. امید است با برگزاری این مسابقات نشاط افزایش و نگرانی ها کاهش یابد.


همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این گفت و گوی اظهار داشت: پس از تکمیل واکسیناسیون، مدارس حتما به شکل حضوری خواهند بود.

عباسعلی درستی خاطر نشان کرد: تنها خواهشی که داریم این است که دانش آموزانی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند حتما با والدین خود در مراکز حضور یابند تا روند واکسیناسیون خانواده‌ هایشان نیز تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار