«امیر فخرموسوی» شاعر و هنرمند بنام گیلان درگذشت

رشت ( پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه از درگذشت «سید محمود (امیر) فخرموسوی» شاعر، نویسنده و هنرمند بنام و برجسته این شهرستان و همکار بازنشسته اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
«امیر فخرموسوی» شاعر و هنرمند بنام گیلان درگذشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، کمیل شریفی گفت: این بازیگر و پژوهشگر بامداد امروز سه شنبه به دیار باقی شتافت.

وی با اشاره به اینکه میر محمود (امیر) فخرموسوی از شاعران بزرگ استان گیلان بوده است، افزود: این هنرمند در حوزه های کارگردانی تئاتر و همچنین بازیگری نیز فعالیت داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه، درگذشت استاد فخرموسوی را به خانواده این هنرمند معاصر و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستانه اشرفیه و استان گیلان تسلیت گفت.

میر محمود (امیر) فخرموسوی اهل و ساکن آستانه اشرفیه، متولد سال ۱۳۲۵ است. این استاد برجسته بیش از ۵۰ سال در زمینه های مختلف بازیگری تئاتر و سینما، شعر آئینی، نوحه سرائی، مداحی، کارگردانی تئاتر و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت داشته است.

از وی چندین جلد کتاب و کاست شعر و منظومه گیلکی منتشر شده و در طول ۵۰ سال اخیر، نمایش هایی چون جنگل خوس، در حضور باد، سورپریز، خرقه ارغوانی، شال ترس ممد، دخمه و اویی به کارگردانی فخرموسوی به اجرا رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان مهد بزرگانی چون دکتر محمد معین از محققان برجسته و پدیدآورندهٔ یکی از مهمترین واژه‌نامه‌های فارسی یعنی فرهنگ فارسی معین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار