۴۷ درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

اصفهان ( پانا) - مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد حدود ۴۷ درصد جمعیت استان تاکنون یک نوبت واکسن کرونا و حدود ۲۳ درصد ۲ نوبت را دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۷ درصد جمعیت استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رضا فدایی با اشاره به واکسیناسیون همه افراد ۱۸ سال به بالا و دانش آموزان سال آخر متوسطه دوم در استان، اظهار کرد: این افراد با مراجعه به سامانه سلامت برای درخواست نوبت واکسن اقدام کنند.

وی با بیان تسریع واکسیناسیون در استان و تزریق بیش از ۸۰ هزار دُز در روز، افزود: تاکنون ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان یک نوبت و حدود ۸۰۰ هزار نفر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

فدایی با تاکید بر اینکه توانایی تزریق یکصد هزار دز واکسن کرونا در روز در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲ تا سه هفته آینده با رشد قابل توجهی در واکسیناسیون نوبت دوم مواجه خواهیم شد.

مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان هنوز با مراجعه افراد بدون پیامک نوبت‌دهی مواجه هستند که همین امر به شلوغی یا خلوتی بیش‌ازحد برخی از مراکز منجر شده است و از مردم می‌خواهیم که بدون نوبت برای واکسن زدن مراجعه نکنند.

فدایی افزود: بهتر است برای تزریق دز دوم واکسن به همان مرکزی که دز اول دریافت شده است مراجعه شود اما مردم در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت برای تعیین مکان واکسیناسیون نوبت دوم نیز اقدام کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

استان اصفهان در زمان فعلی در وضعیت نارنجی (پُرخطر) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار