دست‌سازه‌های سیمرغ در لاهیجان رونمایی شد

رشت (پانا) - دست‌سازه‌های سیمرغ، دستاوردی در حوزه هنر و ادب هنرمندان لاهیجان به‌مناسبت روز شعر و ادب پارسی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دست‌سازه‌های سیمرغ در لاهیجان رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ طی مراسمی در روز دست سازه های سیمرغ تلفیقی از هنر وادب موسسه فرهنگی هنری سرو سپید سهی رونمابی شد.
سمیه منجم از موسسین موسسه سرو سپید سهی درباره طرح و اجرای چنین ایده ای اظهار کرد: مجموعه سیمرغ شامل 12 جلد دفترچه دست ساز است که با رویکرد به ادبیات کهن پارسی و توجه به اهمیت آن و الهام از منطق الطیر عطار نیشابوری شکل گرفته است.
این هنرمند درباره این دست سازها و چگونگی ساخت آنها افزود: روی هر جلد طرحی از پرنده با چاپ دستی نقش بسته که این پرنده ها از طرح های موجود در سفالینه‌های نیشابور استخراج شده اند و همچنین هر جلد حاوی چند بیت از توصیفات هر پرنده در کتاب منطق الطیر است.
مجموعه سیمرغ طرح و ایده موسسه فرهنگی هنری سرو سپید سهی و ساخته شده در کارگاه صحافی سنتی سین مین با هدف توجه بیشتر به نقوش اصیل ایرانی و ادبیات کهن ایران است. این مجموعه حاصل یک سال پژوهش و بررسی و مطالعه بر روی تمام زمینه های مرتبط با آن است.
گزیده ای از پرندگان توصیف شده در کتاب منطق الطیر برای این مجموعه به کار رفته که این پرندگان عبارتند از: هدهد، کبوتر، طاووس، عندلیب، تذرو، باز، فاخته، طوطی، موسیچه و قمری.
مراسم رونمایی از دست سازهای سیمرغ به مناسبت روز شعر وادب پارسی به دلیل رعایت پیمان نامه بهداشتی کرونا ساده و بدون حضور مدعوین برگزار شد و علاوه بر نگار نادری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، پروانه محسنی آزاد همسر نویسنده فقید بیژن نجدی نیز در این برنامه حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار