برگزیدگان سومین جشنواره «نمای مطلوب» در قم معرفی شدند

قم(پانا)- آیین اختتامیه سومین جشنواره «نمای مطلوب» با تجلیل از ۲۲ اثر برگزیده، امروز در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان سومین جشنواره «نمای مطلوب» در قم معرفی شدند

سومین جشنواره نمای مطلوب با همکاری جهاددانشگاهی قم و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم برگزار شد و امروز در مراسم اختتامیه، آثار برگزیده معرفی شد و از آن‌ها تجلیل به‌عمل آمد.

در ابتدای این آیین، محسن صادقی امینی، دبیر سومین جشنواره نمای مطلوب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، بیان کرد: مخاطبین سیمای شهری مردم هستند و در واقع آن‌ها به سیمای شهری توجه ویژه دارند و از این‌رو مجموعه شهرداری قم و جهاددانشگاهی واحد استان این وظیفه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی وجه تمایز این جشنوراه با سال‌های گذشته را مشارکت شهروندان در پدیده نمای مطلوب دانست و تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره نمای مطلوب جلب مشارکت مردمی بوده است که در همین راستا اقدامات مناسبی انجام شد.

صادقی از ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نمای مطلوب خبر داد و اظهار کرد: ۲۲ اثر برگزیده شد، آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داوران در سه مرحله در خصوص انتخاب، ثبت و ارائه صحیح سوژه، شناخت موضوع و ذائقه مردم در انتخاب نما، نظم و انتظام در نمای ساختمان‌ها و احترام به پیشنیه تاریخی و فرهنگی استان قم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه آثار دریافتی براساس معیارهای داوری حائز رتبه‌های اول تا سوم نبودند، تصریح کرد: با توجه به سطح و کیفت آثار و براساس تصمیم هیئت داوران در هر بخش، نفرات شایسته تقدیر انتخاب شدند.
مدیر کل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم درخصوص برگزیدگان بخش عکس‌برداری با دوربین از نماهای تاریخی، بیان کرد: در این بخش سه نفر با در نظر گرفتن معیارهای ترکیب‌بندی، موضوعی و انتخاب کادر مناسب، به‌عنوان شایسته تقدیر به نام‌های کوثر ملکشاهی، حیدر محمودنژاد و فاطمه افراد انتخاب شدند.

صادقی امینی با اشاره به برگزیدگان بخش عکس‌برداری با دوربین با محوریت نمای مسکونی مطلوب، اظهار کرد: در این بخش نیز چهار نفر با در نظر گرفتن معیارهای انضباط در نما، انتظام در نما، جنبه موضوعی عکس، الگو برای نمای شهری در مقیاس‌های مینیمال، متعارف و عامه‌پسند، با نام‌های مهدی تقی‌زاده، علی اسماعیلی، محمدرضا شفائی و محسن صبوری به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.
وی همچنین در خصوص بخش عکس‌برداری با دوربین با محوریت نمای مسکونی نامطلوب، بیان کرد: در این بخش با توجه به معیارهای داوری، اثری به عنوان شایسته تقدیر انتخاب نشد.

صادقی امینی با اشاره به برگزیدگان بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای تاریخی، بیان کرد: در این بخش چهار نفر با در نظر گرفتن معیارهای ترکیب‌بندی، موضوعی و انتخاب کادر مناسب با اسامی محمدمهدی صادقی، زهرا عبدالهی، فاطمه خانعلی و علیرضا صادقیان‌پور به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.
مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم در خصوص برگزیدگان بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای مسکونی مطلوب، یادآور شد: در این بخش نفراتی با در نظر گرفتن معیارهای انضباط در نما، انتظام در نما، جنبه موضوعی عکس، الگویی برای نمای شهری در مقیاس‌های مینیمال، متعارف و مردم پسند، به نام‌های نادره نجاتی و علی‌اصغر انصاری بیدار به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.
وی همچنین در خصوص بخش عکس‌برداری با موبایل با محوریت نمای مسکونی نامطلوب، گفت: در این بخش دو نفر با در نظر گرفتن معیارهای عدم رعایت شاخصه‌های نمای نامطلوب، شلوغی و عدم سادگی، عدم تناسبات نما و عدم هماهنگی نما با بافت مجاور و همچنین استفاده از المان‌های غیر بومی، به نام‌های ثریاسادات سمیعی‌نژاد و محمدمهدی کشوری فرد به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شدند.
صادقی امینی با اشاره به بخش نماتکانی در این مسابقات، اظهار کرد: در این بخش سیده‌احترام السادات شریفیون با در نظر گرفتن معیار الگویی در حذف زوائد بصری، به‌عنوان شایسته تقدیر در این بخش انتخاب شد.

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به برگزیدگان بخش فتوواک این جشنواره، بیان کرد: حسین مظفری و محمد امیدواریان، نفرات شایسته تقدیر در بخش موبایل هستند.
وی همچنین از نفرات شایسته تقدیر در بخش دوربین خبر داد و بیان کرد: بنت‌الهدی آموزنده، زهرا ایرانی و زهره‌السادات لاجوردی نفرات شایسته تقدیر در بخش دوربین این سری از مسابقات جشنواره نمای مطلوب هستند.
صادقی امینی با بیان اینکه تبلیغات محیطی در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به جشنواره نمای مطلوب انجام شد، گفت: در سه محور نمای تاریخ، مسکونی و نماهای نامطلوب محورهای اصلی جشنواره به‌شمار می‌روند.
وی از تشکیل کمیته نمای مرکزی در قم خبر داد و افزود: پیش از آن کمیته نمای منطقه‌ای نیز تشکیل شده است که هرماه در راستای بهبود نماهای هر منطقه جلسات مختلفی برگزار می‌شود و تأثیرات آن را در آینده شهر خواهیم دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار