اخلاق و معنویت، دو موضوع مهم بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین

کلات(پانا)- جلسه توجیهی و هماهنگی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ویژه مدیران مدارس مقطع متوسطه(دوره دوم) و هنرستانهای فنی حرفه ای و کارودانش شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق و معنویت، دو موضوع مهم بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین

جلسه توجیهی و هماهنگی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ویژه مدیران مدارس مقطع متوسطه(دوره دوم) و هنرستانهای فنی حرفه ای و کارودانش با دستور کار بررسی آیین نامه های اجرایی مدارس و ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین با هدف توسعه و تعمیق اهداف مندرج در آن، برگزار شد. گزارش عملکرد پروژه مهر و ارائه طرح و برنامه های سال تحصیلی جدید در سطح آموزشگاه توسط مدیران، شناسایی، پایش و مدیریت هوشمندانه چالش ها و فرصت های موجود در مدارس با محوریت و اتکاء به شعار سال تحصیلی جدید اخلاق مداری، مهارت آموزی، خودباوری، مسئولیت پذیر، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط زیست بوم جدید مدارس(آموزش حضوری یا ترکیبی)با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بیان انتظارات معاونین و کارشناسان اداره، پرسش و پاسخ مدیران و اعضای حاضر در جلسه برگزار شد.
رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات،در جمع معاونین، کارشناسان اداری و مدیران مدارس مقطع متوسطه(دوره دوم) و هنرستانهای فنی حرفه ای و کارودانش تشریح کرد: دو موضوع مهم که در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده اخلاق و معنویت است که این دو موضوع، جهت دهنده همه حرکت های فردی و اجتماعی بوده و نیاز اصلی جامعه است. بودن این موضوعات حتی با مشکلات مادی، جامعه را بهشت می سازد. معنویات، برجسته کردن ارزش های معنوی نظیر اخلاق، ایثار، توکل به خدا و ایمان است و اخلاق رعایت فضیلت هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راست گویی، اعتماد به نفس ، شجاعت و تواضع است و بسیاری از مشکلات ما در جامعه ناشی از عدم تربیت اخلاقی است، چرا که اخلاق رکن اصلی در جامعه است.

رمضان پروانه در ادامه، لازمه اجرایی شدن برنامه ها در مدارس را داشتن معنویت ، صداقت و اخلاق در رفتار و اعمال دانست و تشریح کرد: همه اقداماتی که در مدرسه انجام می دهیم،برای رشد آموزش و پرورش است، که هر دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگرند و لازم است مدیران محترم این دو امر مهم را توامان در کنار هم داشته باشند، البته این موارد دستوری نیست،هم‌ در منش و هم در رفتار خودمان باید باشد و هم زمینه را برای این موضوعات آماده کنیم.

وی افزود: تمامی پژوهش ها و یافته های علمی ثابت کرده اند که هیچ‌ جایگزینی برای معلم وجود ندارد، در طول ایام تعطیلی مدارس و آموزش های غیرحضوری، جلوه های بسیار خوب و نابی را شاهد بودیم. با وجود تلاش های خوب و ناب معلمان عزیز،برخی از مهارت ها به صورت غیرحضوری امکان پذیر نیست، بسیاری از مهارت ها، همچون (مهارت های ارتباطی،تربیتی،اجتماعی و ...) فقط با آموزش های حضوری اتفاق خواهد افتاد.

پروانه گفت: مدیران محترم مدارس با مسئولین محلی در محدوده خدمتی خود ارتباط نزدیک داشته باشند، چرا که آنها به عنوان شرکای تعلیم و تربیت باید نسبت به موضوعات آموزش و پرورش آگاهی پیدا کنند و قطعا این آگاهی ها منجر به همکاری های خوب و مطلوب خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کلات بیان کرد: موضوع سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است،که باید قبل از بازگشایی مدارس تمامی کارهای لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس صورت پذیرد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که در این جلسه مطرح شد، همراهی مدیران با سیاست های دولت و پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها، دستوالعمل ها و تکمیل فرم های سامانه ای و عدم موکول کردن این موضوعات به روزهای پایانی و مهلت قانونی آن بود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه اظهار کرد: در راستای تهیه ملزومات آموزشگاهی و کمک به دانش آموزان عزیز بی بضاعت از ظرفیت خیرین ارجمند استفاده کنید.

وی گفت: قبل از بازگشایی مدارس،تغییرات محیطی صورت گیرد،تا برای دانش آموزان و معلم که در مدرسه حضور پیدا می کنند فضایی جدید و با نشاط فراهم کنید.

رمضان پروانه افزود: موضوعاتی همچون شوراهای مالی، شورای مدرسه، آسیب های اجتماعی، پوشش تحصیلی، بازماندگان از تحصیل، وضعیت روحی و روانی دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزش حائز اهمیت هستند که باید در طول سال تحصیلی به جد پیگری شوند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: اعتقاد‌ ما بر این است، یک مدیر با نگاه سیستمی می تواند، در پیشبرد اهداف پیش رو به توفیقات خوبی دست یابد.

در این‌جلسه هر یک از معاونین،کارشناسان و مدیران مدارس به تشریح بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند که در پایان نیز تصمیمات لازم مطابق با دستور کار اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار