خنیفر: معلم حجت دانش‌آموز است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد معلم حجت دانش‌آموز است، یاری دهنده، پناهگاه، امین و سنگ صبور دانش‌آموزان باشید.

کد مطلب: ۱۲۱۵۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: معلم حجت دانش‌آموز است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رویش که با حضور برخی معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در سالن شید باهنر سازمان مرکزی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت گفت: امام حسن مجتبی(ع) امامی بود که در زمان خود بهترین تصمیم را گرفت تا نجات امت باشد، راهنما و درمانگر حال فقیران وپناه درراه ماندگان، انسانی که در کرم و بخشش زبان زد، بود وابعاد وجودی ایشان کمتر شناخته شده است.

وی با اشاره به دوران دانشجویی و حضور در مراکز تربیت معلم آن را دورانی پر برکت دانست و گفت: برکات در مراکز تربیت معلم ممکن است در جای دیگر نصیبتان نشود مباحث فرهنگی، هنری و ذوقی اینجا کمتر در دیگر دانشگاه هاست، از این فرصت استفاده کنید.

خنیفر، در ادامه آموزش و یادگیری جذاب با تفریح، نقد متن، استفاده از کارهای هنری در کلاس ها را از نکات قابل توجه برای دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده عنوان و اظهار کرد: لذت کشف انسان و استعدادهایشان را تجربه کنید، کشف انسان ها بسیار با اهمیت است، می توانید دانش آموزانی که به امانت به شما سپرده می شود تبدیل به کسی کنید که فقط کارنامه دست اوست و یا استعدادها و توانمندی هایشان را کشف کرده مسیر زندگیشان را تغییر داده و آدم های علمی، تخصصی و خلاق تحویل دهید.

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان باید دانشجویانی خلاق، با مطالعه، کارآفرین، هنرمند، ورزشکار، روزآمد و مشارکت جو باشند، گفت: سی سال تکرار خودتان نباشید، سرمشق باشید و همواره حرکت و رشد داشته باشید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به شاخص های معلم موفق در دوران حضور در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: اولین چیزی که فرد را معلم موفق و شاخص می کند جرات و جسارت با شیوه علمی، منطقی و اجرایی، است.

وی با تاکید بر لزوم تحقیق و پژوهش در امور، خاطر نشان کرد: هیچ چیز را سریع نپذیرید و همراهی نکنید، قبل از هر چیز درمورد آن تحقیق کنید.

خنیفر، در بخش دیگر از سخنان خود ایده پردازی، تغییر، خلاقیت ترویج هنر، عدم خست علمی، و ابداع روش های غیر متعارف را از ویژگی های معلم موفق برشمرد و تصریح کرد: مثبت نگر باشید، به تغییر بیاندیشید حتی در نحوه چیدن میزها و صندلی کلاس ها.

وی خطاب به دانشجو معلمان با بیان اینکه بخش و جزئی از کلاس بوده و با دانش آموزان گفتگو و تعامل دو سویه داشته باشند، گفت: به دانش آموزان خود فرصت اظهار نظر و مشارکت دهید، بچه ها کوزه لبریز از سوال هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، همچنین بر اجتناب از گفتار شدن در خطای هاله ای و نگاه کانونی در کلاس اشاره کرد و افزود: معلم باید نگاه خود را به تعداد دانش آموزان تکثیر کرده و عدالت رویه ای داشته باشند

وی با بیان اینکه معلم حجت دانش آموز است، به دانشجو معلمان توصیه کرد: مراقب، نگاه و رفتار خود در کلاس باشید، مبادا این حجت فرو بریزد، از تشویق بیش از تنبیه استفاده کنید، کمک، پناهگاه، امین و سنگ صبور دانش آموزان باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار