مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور

زنجان (پانا) - مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور، با حضور امام جمعه، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان زنجان دوشنبه 22 شهریور 1400 در پارک بانوان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم  تجلیل  از  رتبه‌های  برتر  کنکور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی؛ امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ملتی که خود را بی ریشه احساس کند زود فریب می‌خورد، عنوان کرد: تلاش دشمن جدا کردن نسل جوان با ریشه‌های خود است. ایشان در ادامه اظهار داشت امروز علم، تجربه و تاریخ ثابت کرده ما مدنیت 8 هزار ساله داریم، گفت: اروپا با همه تلاش خود 2 هزار سال بیشتر شناسنامه تمدن و مدنیت ندارد و با اشاره به اینکه تلاش برای ایجاد فاصله بین نسل امروز و تاریخچه دیروز بسیار زیاد است، گفت: این تلاش برای داشتن تسلط بر جامعه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زنجان دیار عالمان و دانشمندان است، تاکید کرد: امروز هم می‌توان گفت: امروز این دیار از این افراد خالی نیست، اما بسیاری از این افراد را ما نمی‌بینیم. ایشان با تبریک به آموزش و پرورش به دلیل درخشش سال‌جاری دانش‌اموزان عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی برای سال بعد خود را آماده کنیم که موفقیت‌های بیشتری کسب شود.

خدابخش مرادی؛ معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بسترساز تحول و توسعه در هر کشوری است، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که توجه به آموزش در مدارس و آموزش عالی مبنای عمل باشد.

مرادی با بیان اینکه سرزمین زنجان دارای استعداد برای پرورش نخبگان علمی برای معرفی به جامعه است، عنوان کرد: این جلسه تکریم از علم، تلاش، توکل و برنامه‌ریزی جوانان است.

حسن مظفری؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با قدردانی از برگزاری مراسم تقدیر از نخبگان علمی اظهار کرد: این مراسم با توجه به درخشش سال‌جاری دانش‌آموزان در کنکور و المپیادهای علمی برای نخستین بار در زنجان برگزار می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه پیش از این نیز بزرگانی چون شهید شهریاری و امیر اعلم غضنفریان درخشش خوبی در عرصه علم داشتند، گفت: با این حال در چهل سال گذشته این حجم از موفقیت دانش‌آموزان زنجانی در کنکور و مسابقات علمی بی سابقه بوده است. وی با اشاره به کسب دو رتبه نخست در کنکور 1400 و یک رتبه هفتم بیان کرد: 6 دانش‎‌آموز زنجانی نیز در المپیادهای علمی حضور دارند که مایه مباهات آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه سه عامل در موفقیت دانش‌آموزان موثر بوده است، گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همت دانش‌آموزان، همراهی خانواده و تلاش مدیران و معلمان در این موفقیت موثر بوده است. وی با اشاره به جایگاه شانزدهمی آموزش و پرورش زنجان در سال گذشته در زمینه کنکور گفت: با توجه به موفقیت امروز دانش‌آموزان این به در سال‌جاری به عدد زیر 10 رسیده است.

مظفری با قدردانی از امام جمعه و استاندار زنجان در زمینه حمایت از آموزش و پرورش بیان کرد: حمایت از دانش آموزان مناطق محروم در حوزه تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین مطالبات آنان در جلسات شورای آموزش و پرورش بود. وی با اشاره به پایین بودن میانگین مدرسه در شهر زنجان نسبت به سایر استان‌ها و شهرهای کشور بیان کرد: 63 باب مدرسه با کمک بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های زنجانی در طول سه سال ساخته می‌شود.

رضا عسگری؛ فرماندار شهرستان زنجان، شب گذشته در مراسم تقدیر از برگزیدگان علمی شهرستان زنجان و رتبه‌های برتر کنکور استان اظهار کرد: از مجموعه امور شعب استان و بانک تجارت و ....، شرکت کابل و سیم نور و راشاکاسپیان به دلیل همکاری در برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه این مراسم با بیان اینکه در چهار سال گذشته رتبه کنکور سراسری استان زنجان در کشور قابل قبول نبود، اظهار کرد: رتبه امسال حاصل زحمات و تلاش‌های تک تک دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان و مدیران است. رضا عسگری با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به یک نتیجه مطلوب رسید، خاطرنشان کرد: می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که حوزه‌های مرتبط با بنیه‌های علمی دانش‌آموزان با قدرت و قوت بیشتری برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان زنجان و پیگیری موضوع آموزش و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان گفت: این موفقیت ماحصل تلاش همکاران فرهنگی در زمینه ارتقای کیفیت آموزش به دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار