آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در مدارس فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در مدارس استان فارس آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در مدارس فارس

فرهاد اسماعیلی گفت: دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی باید با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.ir درخواست دریافت کتاب‌های درسی را ثبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در این استان بیش از ٨٧٠ هزار دانش‌آموز در ٣ دوره مشغول به تحصیل هستند گفت: تاکنون از این تعداد هنوز نزدیک به ٦٠ هزار دانش‌آموز برای دریافت کتاب ثبت نام نکردند.

اسماعیلی تعیین تکلیف نشدن در تعدادی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و همچنین تمایل دانش‌آموزان برای دریافت فایل pdf کتاب‌ها را برخی از دلایل ثبت نام نکردن دانش‌آموزان برای دریافت کتاب بیان کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه تا امروز ٩٩ درصد دانش‌آموزان ابتدایی برای دریافت کتاب درسی ثبت سفارش داده‌اند گفت: نزدیک به ٨٧ درصد در مقطع متوسطه اول و دوم و ٦٧ درصد در کارو دانش و ٧٦ درصد هم دانش آموزان فنی و حرفه‌ای هنوز کتاب‌های درسی را سفارش نداده اند.

کلاری افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به مدارس سراسر استان حتی مدارس عشایری تحویل داده شده است که براساس برنامه‌ریزی و فراخوان مدیران مدارس و با توجه به رعایت اصول بهداشتی و طبق گروه‌بندی پایه‌های مختلف در اختیار اولیا یا دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

کارشناس کتب درسی و نشریات کمک آموزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: اگر دانش‌آموزی یا به صورت انفرادی و یا گروهی و از طریق مدرسه، در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای دریافت کتاب‌های درسی ثبت نام نکرده باشد نمی‌تواند کتاب دریافت کند.

مجید پیشرو افزود: سامانه ثبت سفارش کتاب درسی همچنان در دسترس است تا دانش‌آموزانی که هنوز بنا به دلایلی نتوانستند ثبت نام کنند کتاب‌های درسی را سفارش دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار