کمره ای: بازگشایی مدارس تدریجی خواهد بود

هیچ چیز جایگزین مدرسه و نقش معلم در آموزش نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت با تعطیلی مدارس فرآیند تربیتی هم کاملا متوقف شده بود و باید بر این نکته تاکید کرد که هیچ چیز جایگزین مدرسه و نقش معلم در آموزش نمی‌شود. 

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کمره ای: بازگشایی مدارس تدریجی خواهد بود

به گزارش روابط عمومی برنامه «به وقت ایران»، برنامه زنده و تلویزیونی «به وقت ایران» شب گذشته 21 شهریورماه با موضوع بازگشایی مدارس روی آنتن شبکه آموزش رفت و میزبان علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مهدی اسماعیلی رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس و محمود نوری شادکام متخصص اطفال بود.

علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ابتدا بیان کرد: آموزش و پرورش هم برای فعالیت‌های حضوری و هم برای فعالیت‌های غیرحضوری برنامه دارد که این برنامه شامل فعالیت 110 هزار واحد آموزشی از جمعیت دانش‌آموزی به تعداد انگشتان دست شروع تا 1500 نفر، در روستاها و شهرها و پایه‌های تحصیلی مختلف متناسب با شرایط مدرسه‌ها و جغرافیاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، اقتضایی و با ملاحضات مختلف بر اساس اصول مشخص صورت می‌گیرد، گفت: سلامت دانش‌آوزان، معلمان و کادر مدرسه و خانواده‌ها بر همه چیز تقدم دارد به گونه‌ای که تا از ایمنی دانش‌آموزان اطمینان حاصل نشود، مدارس باز نخواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دز اول واکسیناسیون برای معلمان سراسر کشور انجام شده است، تصریح کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت تزریق دز دوم در حال اجرا است همچنین کادر مدرسه و رانندگان سرویس واکسینه شده و می‌شوند.

کمره‌ای افزود: در حال حاضر نگرانی نسبت به خانواده دانش‌آموزان وجود دارد که البته به تدریج بر اساس گروه‌های سنی اعلام شده واکسینه می‌شوند و اگر این امر به کندی پیش برود، برنامه‌های در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه سال گذشته آموزش از طریق مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد پیگیری شد اما به هیچ وجه آموزش مجازی و از راه دور جایگزین معلم و رابطه معلم و دانش آموز نمی‌شود افزود: قطعا کیفیت آموزش تحت تاثیر قرار گرفت که افت میانگین در نمره دانش‌آموزان یکی از نشانه‌های آن است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با تعطیلی مدارس فرآیند تربیتی هم کاملا متوقف شده بود و باید بر این نکته تاکید کرد که هیچ چیز جایگزین مدرسه و نقش معلم در آموزش نمی‌شود.

کمره‌ای تاکید کرد: متاسفانه افرادی که در نقاط دوردست عشایری و روستایی زندگی می‌کنند، سال تحصیلی گذشته محرومیت بالایی داشتند و امسال شروع فعالیت‌های حضوری مدارس این گروه در اولویت ما قرار دارد چراکه جهت‌گیری عدالت محورانه ایجاب می‌کند از نقطه‌ای شروع کنیم که بیشتر آسیب را دیده است.

وی با بیان اینکه نیاز است آموزش و پرورش به این گروه توجه کند، یادآور شد: از اول مهر آموزش روستایی و عشایر را که تعداشان زیاد نیست و تنها 7.5 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، به تدریج آغاز می‌کنیم. رعایت فاصله‌گذاری در این گروه شدنی است چراکه جمعیت‌شان کم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: الگوهای بازگشایی را از ماه‌ها پیش مدون و آماده کرده‌ایم و اینگونه نیست که قریب به 14 میلیون دانش‌آموز را بدون توجه به پروسه ایمن‌سازی راهی مدرسه کنیم. بازگشایی‌های به تدریج اتفاق می‌افتد و برای این اتفاق ارزیابی‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار