یک مربی امداد هلال احمر در گفت و گو با پانا:

عشق به همنوع، عشق به جامعه هدف من برای حضور در هلال احمر بود

رودهن(پانا)- یک مربی امداد هلال احمر عنوان کرد قهرمان واقعی کسی است که بجای بالا بردن وزنه سنگین فلزی، باری سنگین از روی دوش هم نوع خود بردارد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
عشق  به  همنوع، عشق  به جامعه هدف من برای حضور در هلال احمر بود

در میدان پهلوانی، وقتی دیو نفس را زمین زدی و دست فتاده‌ای را گرفتی تو پهلوانی، قهرمان واقعی کسی است که بجای بالا بردن وزنه سنگین فلزی، باری سنگین از روی دوش هم نوع خود بردارد، پهلوان واقعی کسی است که به جای زمین زدن کمر هم نوع خود، دستی را گرفته و او را از زمین بلند کند و وقتی فریاد دلخراش کمک بی پناهی را بشنود، بجای فرار از میدان، از جان خود گذشته تا جانی را نجات دهد.

سجاد بهرامی، کارشناس مدیریت ساخت نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر، از جمله افرادی است که ۱۳ سال است قهرمانانه همانند سایر داوطلبان هلال احمر در کوهستان‌ها و حوادث طبیعی به دنبال نجات جان همنوعان خود، خطرها کرده است.

او علت و انگیزه از حضور در جمعیت هلال احمر را کمک به هم نوع عنوان کرد و گفت: نجات مردم و هم نوع خودم، بدون در نظر گرفتن نوع نژاد و دین و مذهب و منسک آنها از مهم‌ترین دلایل حضور و فعالیت من در جمعیت هلال‌احمراست.

بهرامی در توصیف شادترین و غمگین‌ترین لحظات زندگیش بیان کرد: شادترین لحظه زندگی من کمک به همنوعانم بوده، وقتی که توانستم اندوهی را ازدوش آنها بردارم و غمگین ترین لحظه، از دست دادن عزیزانی بوده که در حوادث مختلف جانشان را از دست دادند و کاری از دستمان برای نجاتشان بر نمی‌آمد مثل حوادث هواپیمایی، زلزله کرمانشاه، سیل گلستان در ردیف غمناک ترین لحظات زندگی ما رقم خورد.

او جلوگیری از هرگونه اتفاق و حادثه را آگاهی مردم دانست و اظهار کرد: آموزش و پیشگیری مهم‌ترین اقدامی است که افراد می‌توانند انجام دهند مثل شناسایی خطر پیش رو با توجه به منطقه سیل، زلزله، صاعقه، آتش‌سوزی و... آموزش دوره‌های امداد، شناسایی مناطق خطرپذیر، بررسی عوامل خطرساز و تلاش در جهت برطرف کردن این موارد.

کارشناس مدیریت ساخت نجاتگر یکم جمعیت هلال احمر عشق به هم نوع و کار امداد را لازمه و انگیزه‌ساز حرکت در این مسیر می‌داند و در این راستا و انجام هر چه بهتر کمک‌های امداد هلال‌احمر، توصیه‌ای نیز به مردم دارد.

او خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم تا به هنگام هر گونه حادثه ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و قبل از وقوع حادثه آموزش‌های لازم امداد را فرا گیرند و شانس نجات افراد تا رسیدن نیروهای امداد بالاتر رود.

خبرنگار دانش‌آموز: کوثرشهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار