ملکی تاکید کرد

ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در مؤسسه مدرسه برهان

تهران (پانا) - نشست اعضای هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) با معاون وزیر و ریاست سازمان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در مؤسسه مدرسه برهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حسن ملکی با اشاره به اینکه این جلسه به منظور بررسی چگونگی حمایت سازمان پژوهش از مؤسسه برهان تشکیل شده، اظهارداشت: هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی برهان یک هیأت مدیره جدا از سازمان پژوهش نیست و بخشی از پیکر این سازمان است؛ طبیعتاً باید مباحث و تصمیم‌گیری‌های آن در راستای یاری و کمک به تحقق اهداف سازمان باشد.

وی افزود: این جلسه تشکیل شده تا بررسی کنیم که از آغاز تشکیل هیأت مدیره انتشارات مدرسه در چه نقطه‌ای بودیم و الآن کجا قرار داریم؟ هیأت مدیره چقدر توانسته کمک کند؟ کار را پیش ببرد و مهم‌ترین و بحث‌ها و تصمیماتش چه مواردی بوده است تا در آینده بتوانیم مطلوب‌تر و کامل‌تر از محضر دوستان استفاده کنیم زیرا افرادی که الآن در هیأت مدیره حضور دارند افرادی فکور و اندیشمند هستند.

مؤسسه برهان بازوی فرهنگی تربیتی سازمان پژوهش است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد: بنده اهمیت این هیأت مدیره را در اهمیت انتشارات مدرسه تعریف می‌کنم زیرا انتشارات مدرسه صرفاً یک ناشر کتاب نیست بلکه به‌عنوان یک مؤسسه فرهنگی، معنا، وظایف‌ و ابعادی دارد. انتشارات مدرسه با تولیداتش قاعدتاً به‌عنوان یک بازوی فرهنگی تربیتی سازمان پژوهش باید در تحقق بخشی از اهداف این سازمان کمک کند و در این راستا پیش برود و طبیعتاً خود مدیرعامل یا مسئول انتشارات مدرسه نمی‌تواند به تنهایی اداره مطلوب امور را داشته باشد و به همین دلیل گفته شده که هیأت مدیره‌ باید باشد.

وی ادامه داد: من در زمان مسئولیتم به عنوان رئیس سازمان دو بار هیأت امنای مؤسسه فرهنگی برهان را تشکیل داده‌ام که در دومین جلسه نکاتی مطرح شد و احساس کردم که این نکات باید در هیأت مدیره مطرح و پخته شود.

ملکی عنوان کرد: ویروس منحوس کرونا این حقیقت را روشن‌ کرد که چه بسا در آینده رویدادهای مشابه آن نیز اتفاق بیفتد و ما مجبور شویم که از طریق تولیدات مکتوب و غیرمکتوب در داخل منازل و غیر از مدرسه، به یادگیری و تربیت بپردازیم. یعنی هر قدر آموزش‌ها غیر حضوری‌تر می‌شود رسانه‌ها به طور طبیعی جایگاه ویژه‌تری پیدا می‌کنند بنابراین اگر از این منظر به انتشارات مدرسه نگاه کنیم طبیعتاً ما را به این وا می‌دارد که یک بازبینی، بازنگری و ارزیابی در امورمان داشته باشیم.

در ادامه جلسه، محمدابراهیم محمدی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) بیان کرد: ما تلاش کردیم که مؤسسه بتواند بیشتر در خدمت سازمان باشد و تقریباً موفق هم عمل کردیم اما باز هم احساس می‌کنم که مؤسسه برهان باید خیلی منعطف‌تر وارد مجموعه سازمان شود و خدمات بر جای مانده و فرصت‌هایی که وجود دارد را به دست بگیرد.

سپس حمیدرضا شاه آبادی، مدیرعامل انتشارات مدرسه و حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، حیدر تورانی، فریدالدین حداد عادل و سیدسعید بدیعی (اعضای هیأت مدیره مؤسسه برهان) به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه رئیس سازمان پژوهش تأکید کرد: مأموریت‌های مؤسسه فرهنگی برهان باید متناسب با اوضاع زیست‌بوم جدید، بازبینی و بازنگری شود. مأموریت‌های مؤسسه بیش از 20 سال قبل تعریف شده است بنابراین خیلی از این مأموریت‌ها با اوضاع کنونی سازگار نیست و این نیاز به بررسی مجدد دارد.

ملکی افزود: ما حتماً نیازمند یک برنامه راهبردی شفاف و مناسب برای توسعه مؤسسه فرهنگی برهان هستیم. یک نقشه راه باید طراحی کنیم که این لازمه‌اش وجود یک هیأت اندیشه‌ورز غیر ازهیأت امنا است. اعضای هیأت مدیره می‌توانند در هیأت اندیشه‌ورز هم حضور داشته باشند.

تولید اسباب‌بازی جزو مأموریت‌های جدید مؤسسه برهان

ملکی به تعدد رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: الآن کتاب فقط یکی از رسانه‌هاست و باید مشخص کرد مؤسسه برهان در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها چه رسالت و مأموریتی دارد. بحث تولید اسباب‌بازی که به آن اشاره شد هم جزو مأموریت‌های جدید است که مؤسسه برهان می‌تواند به آن بپردازد. مؤسسه برهان فقط مجوز انتشار کتاب نمی‌دهد بلکه هر آنچه فرهنگ می‌طلبد در این مؤسسه می‌تواند تولید داشته باشد.

وی تأکید کرد: من هیچ تردید ندارم که اگر همین هیأت مدیره با دستور جلسه معین و به طور منظم، برای تقویت و توسعه مؤسسه فرهنگی برهان و انتشارات مدرسه تشکیل جلسه دهد، می‌تواند پیشرفت زیادی داشته باشد و قواعد زیادی تصویب کند منتها آن قواعد و مصوبات باید اجرا شود.

در پایان جلسه مقرر شد هیأت اندیشه‌ورز متشکل از اعضای هیأت مدیره مؤسسه برهان، نمایندگانی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و اندیشمندان برون سازمانی تشکیل شود تا طرح جامع مؤسسه مدرسه برهان توسط این هیأت تصویب شود و جهت تصویب نهایی به هیأت مدیره و هیأت امنا ارسال شود و این به عنوان عالی‌ترین سند مؤسسه برهان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار