مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

دوران دفاع‌مقدس را در بستر شاد برای دانش‌آموزان تبیین کنیم

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت دوران دفاع‌مقدس باید برای دانش‌آموزان تبیین شود تا از این گنجینه و میراث ارزشمند شناخت بیشتری پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دوران دفاع‌مقدس را در بستر شاد برای دانش‌آموزان تبیین کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش البرز، سالارقاسمی مدیر کل آموزش و پرورش روز یکشنبه در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: دفاع مقدس بزرگترین مدرسه برای تربیت دانش آموزان است.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا لازم است برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه آموزش و پرورش در دو بخش حضوری وبستر شاد برای دانش آموزان سازماندهی شود.

قاسمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس را با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش دعوت از مسوولان استان از جمله نماینده ولی فقیه و سپاه به منظور نشست با دانش آموزان در بستر شبکه شاد با محوریت دفاع مقدس و گام دوم انقلاب را ضروری دانست و عنوان کرد: دفاع مقدس را باید به عنوان یک الگو به دانش آموزان معرفی کنیم تا دانش آموزان از این گنجینه ارزشمند درس بگیرند.

وی در ادامه به موضوع مهم بازگشایی مدارس پرداخت و یادآورشد: برنامه های بازگشایی مدارس با محور دفاع مقدس به خصوص در تولید محتوا به منظور بارگذاری در شبکه شاد و همچنین نمایشگاه دفاع مقدس به صورت حضوری و مجازی دایر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: نوجوانان و جوانان را با برکات دفاع مقدس آشنا کنیم تا آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: کمیته پشتیبانی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز به دلیل اهمیت برنامه های مشارکتی این حوزه و بسیج به صورت فصلی برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم دراین نشست گفت: دفاع مقدس یادآور شهادت و رشادت دلیرمردانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و لبیک گوی ولایت بودند.

فهمیده اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس هرساله با هدف ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در بین دانش آموزان اجرا می شود که از زمان شیوع ویروس کرونا، برنامه های متنوعی با محوریت دانش آموزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار " ما مقتدریم " در آموزش و پرورش البرز برنامه ریزی شده است، یادآور شد: نواختن زنگ مقاومت در بازگشایی مدارس، گلباران مزار شهدا با حضور فرهنگیان و دانش آموزان عضو تشکل های دانش آموزی، تقدیر از خانواده های شاخص فرهنگی ایثارگر و برپایی نمایشگاه لاله های روشن از جمله این برنامه هاست.

فهمیده ادامه داد: پویش کمک های مومنانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، پویش همکلاسی مهربان و تولید محتوای تربیتی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان البرز در ایام دفاع مقدس و اربعین حسینی است.

در این نشست شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود پیرامون برنامه های دفاع مقدس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار