مدیر مدرسه ابتدایی سماآموزش و پرورش رودهن:

چالش‌های آموزش در فضای مجازی

رودهن(پانا)- از آغاز شیوع ویروس کرونا که تعطیلی مدارس را در پی داشت آموزش و پرورش سعی کرد با برگزاری کلاس‌های آنلاین، آموزش همچنان فعال باشد و معلمان نیز در این شرایط خود را موظف به تدریس با شیوه‌های جدید آموزش کردند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
چالش‌های آموزش در فضای مجازی

محبوبه زاهدی، مدیر مدرسه ابتدایی سما آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا گفت:ذ یکی از فعالیت‌های معلمان در فضای مجازی ساخت کلیپ و ویدئوهای آموزشی و محتواسازی بوده تا به بهترین شکل آموزش را ارائه کنند، وقت‌گیر بودن ساخت محتواهای آموزشی و در پی آن ضعیف بودن اینترنت و عدم دسترسی همه معلمان و دانش‌آموزان به اینترنت و ابزار و تجهیزات کافی برای حضور در فضای مجازی از مهمترین مشکلات بوده است. همچنین یکی از مهمترین چالش‌هایی که معلمان در فضای مجازی با آن روبرو هستند این است که تدریس و نحوه برخورد معلم مورد قضاوت تعداد بسیاری از افراد جامعه قرار می‌گیرد که شاید اکثریت آنان هیچ تخصص و اطلاعاتی در حوزه آموزش ندارند، اینجاست که نقش حمایتی مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس بیش از گذشته باید خود را نشان دهد.»

مدیر مدرسه ابتدایی سما آموزش و پرورش رودهن بیان کرد: «از سوی دیگر دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز با چالش‌هایی در این زمینه روبرو بودند از جمله، دانش‌آموزانی که دارای تمرکز پایین یا بیش‌فعالی بودند و یا دانش‌آموزانی که دارای ضعف بینایی بودند و استفاده مکرر از مانیتور مشکلات آنان را افزایش می‌داد، همچنین در دوره ابتدایی بخصوص یایه‌های اول، دانش آموز ذهنیتی از فضای مدرسه و معلم نداشته و ارتباط عاطفی لازم با معلم برقرار نشده و کار سخت تر می‌شد و حضور یکی از اعضای خانواده در کنار دانش‌آموز نیز یکی از مشکلات خانواده‌ها به خصوص مادران بود.»

زاهدی تاکید کرد: «باوجود تمام مشکلات فضای مجازی این نوع آموزش‌ها فرصتی شد برای به روز شدن معلمان به تکنیک‌های جدید آموزش و آشنایی با تکنولوژی‌های روز و بروز استعدادها و توانمندی‌های معلمان عزیز که همواره متعهدانه در امر یاددهی و یادگیری تمام توان خود را به کار گرفتند.»

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار