با حضور سردار «یکتا» صورت گرفت؛

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم

قم(پانا)- جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم، با حضور سردار «یکتا» و جمعی از مسئولان دستگاه‌های استان و فرماندهان پیشکسوت لشکر 17 در مجتمع 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در قم، با حضور سردار «حاج حسین یکتا» مدیر و موسس جمعیت «امام رضایی ها» و بنیاد «روایت حیات طیبه» و جمعی از فرماندهان پیشکسوت لشکر 17 برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام «لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اجرای برنامه های کلان کشوری از جمله جشنواره ملی شهادت قلم با موضوع فیلمنامه نویسی دفاع مقدس را از جمله برنامه ریزی های این اداره کل خواند و افزود: این برنامه ها تحت عنوان کنگره ملی شهدای قم طرح ریزی می شود و ما همواره با جلسات مشترکی که با بنیاد شهید و ستاد کنگره شهدای استان داریم، به طور مرتب برنامه ها را رصد و پایش می کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه «شب های پرستاره» در تهران و پخش آن از شبکه های مختلف سیما، تمجید رهبر معظم انقلاب از آن را افتخار بزرگی برای اینگونه روایتگری ایثار و شهادت خواند و اجرای چنین برنامه ای را در قم به منظور معرفی خاستگاه اصلی قم در موضوع ایثار و شهادت خواستار شد.

در ادامه، سردار «حاج حسین یکتا» طی سخنانی ابراز کرد: در موضوع روایتگری قوی نیازمند ارائه خاطرات دقیق از سبک زندگی و توسل و توکل و رزم شهدا هستیم.

سردار حاج «احمد فتوحی» جانشین لشکر 17 در دوران دفاع مقدس در این جلسه، عنوان کرد: بیش از 41 سال از آغاز جنگ تحمیلی می گذرد و روایتگری شهدا به شکل و سبک هنرمندانه، غبار غربت از حماسه دفاع مقدس خواهد زدود.

وی با اشاره به اتفاقات منحصر به فرد در قم در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: کشف و دستگیری عوامل کودتای نقاب(شهید نوژه) در ایست و بازرسی های قم، تامین هزینه سه روز جنگ تحمیلی با کمک مردم قم طبق اسناد موجود، سخنرانی سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 در جمع خانواده های مفقودین لشکر در مسجد مقدس جمکران، ماجرای انتقال دو تن از مجروحان از منطقه عملیاتی سورن که هم اکنون حضور دارند و نیز جریان حضور مجید سوزوکی های جبهه همچون شهیدان صفایی و ماشاءاللهی از جمله موضوعات واقعی، جذاب و اثرگذار در روایتگری است.

سردار فتوحی همچنین موضوع اولین سازمان دهی لشکر توسط شهید مهدی زین الدین، روایت سالم ماندن پیکر شهید محمدرضا شفیعی، اعزام های خودجوش مردم قم به جبهه در روزهای اولیه جنگ با لباس های شخصی و بدون تجهیزات نظامی و همچنین حضور علمای اعلام در جبهه و در جمع رزمندگان اسلام از دیگر مواردی است که لازم است در بحث های محتوایی مورد توجه قرار گیرد.

«مهدی کربلایی» مدیرکل اسبق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم و فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس نیز گفت: طبق اسنادی که موجود استف مردم قم نخستین اعزام کامیون های پشتیبانی جبهه و جنگ را در 20 مهر سال 59 تنها سه هفته پس از شروع جنگ تحمیلی داشته اند.

وی افزود: در همان روزهای جنگ تحمیلی، در شهر قم با حضور بیش از 40 شخصیت سیاسی و مذهبی و.. یک مورد هم ترور نداشتیم بطوریکه منافقین این شهر را سیم خاردار می نامیدند.

در ادامه، «احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، «حسین کاجی» مسئول موسسه حماسه 17 و راوی دفاع مقدس، حجت الاسلام «غلامرضا ناظمی» قائم مقام و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، «حاج علی مالکی نژاد» راوی و فرمانده پیشکسوت و تعدادی دیگر از راویان، نویسندگان، پیشکسوتان و کارشناسان دفاع مقدس و فعالان حوزه ایثار و شهادت به بیان دیدگاه های خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار