قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان تهران:

کاهش ورودی جمعیت زندانیان کشور مطالبه دستگاه قضایی کشور است

اسلامشهر (پانا) - همایش تکریم و معارفه رئیس دادگستری اسلامشهر با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، ائمه جماعات، فرماندار و روسای ادارات شهرستان، مسئولان دادگستری‌های جنوب و غرب استان تهران در سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ورودی جمعیت زندانیان کشور مطالبه دستگاه قضایی کشور  است

در این همایش مسعود ستایشی، قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در سخنانی اظهار کرد: ما همیشه می‌بایست از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی در راستای پیشرفت کارهای خود استفاده کنیم و پشتیبانی آحاد مردم را داشته باشیم و افزود: اگر می‌خواهید در امور کاری خود در دادگستری پیشرفت داشته باشید آرا را دقیق صادر کنید.

او ضمن ابراز رضایت از کار شورای حل اختلاف در شهرستان اسلامشهر و خدمات رئیس سابق دادگستری خواستار فعال‌تر شدن شوراهای حل اختلاف شد و ادامه داد، تا جایی که امکان دارد از بازداشت کردن و صدور رأی حبس خودداری شود و بیان کرد: در زمان ضروری از جمله،جرایم خشن، هنجارشکن و تهدید کننده جامعه می‌بایست حکم زندان صادر شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران کاهش ورودی جمعیت زندانیان کشور را مطالبه دستگاه قضایی کشور دانست و تصریح کرد: رشد رسیدگی به پرونده‌ها با قابلیت دفاع در سال گذشته ۱۰۲ درصد بود و اکنون درپنج ماه اول سال ۱۴۰۰ با توجه به تمامی مشکلات این رشد به ۱۰۰ درصد رسیده است .

او خطاب به رییس جدید دادگستری اسلامشهر تأکید کرد: مطالبه دادگستری استان تهران از شما آسیب‌شناسی ورودی پرونده‌ها و کاهش پرونده‌های ورودی است.

در این مراسم، مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر نیز در سخنانی اظهار کرد: در سال گذشته ۸ هزار پرونده در دادگستری شهرستان اسلامشهر به نسبت سال‌های قبل کاهش ورودی داشتیم.

او بیان کرد: دادگستری شهرستان اسلامشهربا همکاری شورای اداری شهرستان مصداق کار عملی در نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و این همان وحدت در عمل بود.

فرماندار اسلامشهر ضمن ارج نهادن فعالیت شورای تأمین شهرستان، رسیدگی به فیش‌های خرید و فروش شده اراضی در سال 97 و حل این مشکل و صرفه‌جویی دو هزار میلیلرد تومانی از هزینه بیت‌المال، آزادی زندانیان معسر و توجه به عامه مردم، به ویژه ایثارگران را از جمله عملکرد دادگستری شهرستان اسلامشهر برشمرد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار