استفاده از ماسک مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ماسک مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا است

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت استان یک وضعیت بحرانی است و مردم باید در کنار مسوولان نسبت به وضعیت حاکم احساس مسوولیت کنند.

او با بیان اینکه عوامل پزشکی و ستاد کرونا باید با برنامه ریزی دقیق در اقناع سازی مردم تلاش کنند افزود: باید به هر نحو ممکن در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک سه لایه و رعایت اصول بهداشتی که جزئی از زندگی روزمره شده همه تلاش کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: موضوع کرونا یک بحث بحرانی و وضعیت استثنایی است و باید تداوم غربال گری، شناسایی بیماران، نظارت و رسیدگی به افراد قرنطینه شده و همچنین محدودیت ورود خودروهای غیربومی به مناطق قرمز در دستور کار قرار گیرد.

بهنام جو با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی مردم و بازاریان باعث افزایش مبتلایان می شود،اظهار کرد: با تمهیدات لازم در افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نظارت کافی بر عملکرد عوامل اقدامات لازم صورت گیرد تا خدایی ناکرده مراکز تزریق واکسن به محل انتشار ویروس تبدیل نشود.

او افزود: اکیپ های نظارتی باید بر اقناع سازی افراد تلاش کنند و کسانیکه به هر نحوی قانون را رعایت نمی کنند تذکرات لازم بصورت کتبی و لسانی ارائه دهند و همچنین در رابطه با سالن های ورزشی حساس باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در جلسات بعدی نمایندگان مجلس نیز دعوت شوند تا از ظرفیت این عزیزان برای اقناع سازی و تامین واکسن بهره مند شویم چرا که همه تلاش ها بخاطر مردم است اگر مردم رعایت نکنند همه تلاش ها ابتر و بی نتیجه می ماند.

بهنام جو بیان کرد: حضور و دخالت سازمان نظام پزشکی استان می تواند در اقناع سازی مردم نقش اساسی داشته باشد و استفاده از پزشکان متخصص با هماهنگی سازمان نظام پزشکی به کادر درمان بیمارستان ها کمک بزرگی خواهد کرد.

در این جلسه جانشین سپاه حضرت عباس(ع)، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و رییس سازمان نظام پزشکی راهکارهای لازم را برای پیگیری از وضعیت موجود ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار