رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی همدان واکسینه شده‌اند

همدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در جلسه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد در استان همدان ۵ موج کرونا شکل گرفت که ۴ موج رد شده و هم‌اکنون در قله موج پنجم کرونا است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی همدان واکسینه شده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رشید حیدری مقدم در این جلسه افزود: در موج اول؛ روزانه ۲۵۰ بیمار و ۳ تا ۵ فوتی، در موج دوم؛ روزانه ۶۵۰ بیمار و ۵ تا ۷ فوتی، در موج سوم؛ روزانه ۱۲۵۰ بیمار و ۱۲ الی ۱۴ فوتی، در موج چهارم؛ روزانه ۱۷۵۰ بیمار و ۲۵ الی ۲۷ فوتی و در موج پنجم؛ روزانه ۲۰۰۰ بیمار و حدود ۱۰ فوتی داشتیم که در موج پنجم ۷۰ درصد کاهش فوتی داشتیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تجهیزات وارد همدان شده است. در استان همدان ۵۳۵ هزار دز واکسن تزریق شده که حدود ۳۰ درصد جمعیت را واکسینه کردیم که ۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی است.

حیدری مقدم در خصوص واکسناسیون سالمندان در همدان گفت: ۹۱ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان همدان واکسینه شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص راه کنترل همه گیری کرونا گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیگر بیماری کرونا قابل کنترل نیست، تنها راه کنترل بیماری واکسیناسیون است. همدان پاشنه آشیل سلامت غرب کشور است، اگر همدان در زمینه پزشکی قدرتمند شود می‌تواند غرب کشور را پوشش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار