فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید به چه صورت است؟

تهران (پانا) - مهر 1400 در حالی به استقبال سال جدید  تحصیلی می‌رویم که به احتمال قوی مدارس به صورت غیر حضوری خواهند بود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید به چه صورت است؟

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی،‌ از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان و ایران همه کشورهای جهان به منظور حفظ سلامت شهروندان خود محدودیت هایی را اعمال کردند از جمله این محدودیت ها تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش ها به صورت غیر حضوری بود.

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور صیانت از جان دانش آموزان، معلمان و خانواده های آنان آموزش های غیر حضوری را از طریق شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه شبکه آموزش و همچنین پیام رسان های داخلی و خارجی پیگیری کرد.

اما با ادامه روند شیوع بیماری زیرساخت های لازم به منظور ادامه فعالیت های آموزشی و به ویژه پرورشی در مدارس با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان با نام اختصاری «شاد» راه اندازی و زیرساخت های لازم فراهم شد هر چند این شبکه در آغاز راه با چالش هایی مواجه بود اما به تدریج هم بر غنای آن افزوده شد و هم معایب برطرف شد.

معاونت پرورشی و فرهنگی از نخستین بخش های وزات آموزش و پرورش بود که پیگیر افزودن بخش های مرتبط با فعالیت های پرورشی دانش آموزان به شبکه شاد بود و به مرور همه فعالیت های این معاونت به شبکه شاد منتقل شد تا در کنار آموزش، پرورش نیز از طریق فضای مجازی دنبال شود موید این ادعا ایجاد بیش از 2000 کانال پرورشی و فرهنگی است.

اکنون پس از طی 19 ماه که از شیوع بیماری کرونا می گذرد، فعالیت های پرورشی جای خود را در فضای مجازی به خوبی پیدا کرده است و نه تنها فعالیت های این بخش کاسته نشد بلکه به علت ماهیت فضای مجازی که در دسترس تعداد بیشتری دانش آموز است بر این فعالیت های افزوده شده است و همه جشنواره ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری از این طریق دنبال شده است.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در تابستان های 1399 و 1400، جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در تابستان های 1399 و 1400 ، برگزاری سوگواره احلی من العسل در محرم 1442 و 1443 و همچنین برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی (جشنواره علمدار) ،‌ جشنواره های مهتاب در نور، ‌زندگی به سبک روح الله،‌کالای ایرانی، نوجوان سالم، الگوهای برتر تدریس، تفکر و سبک زندگی و جشنواره های استانی دیگر از جمله فعالیت هایی بودند که به صورت غیر حضوری و مجازی انجام شدند.

امسال نیز با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت های پرورشی و فرهنگی به صورت غیر حضوری دنبال خواهند شد و در صورت بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس این فعالیت ها با توجه به ظرفیت های پیش آمده به دو شکل حضوری و غیر حضوری پیگیری خواهند شد. زیرا شرایطی پیش آمده که پیشرفت در استفاده از فناوری های نوین بسیار چشمگیر است و نمی توان این ظرفیت های ایجاده شده حتی در صورت برگزاری حضوری نادیده گرفت.

به امید آنکه هر چه سریعتر این بیماری از جامعه بشری به ویژه ایران عزیز برچیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار