دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس؛

گزارش پانا از بررسی جنجالی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟/ دفاع جنجالی نماینده قم و سوالات بی‌پرده نماینده رفسنجان از وزیر پیشنهادی اطلاعات/ خطیب در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود چه گفت؟/ دو کمیسیون امنیت ملی و شوراها: نظرمان درباره توانمندی وزیر پیشنهادی اطلاعات مثبت است

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح امروز یکشنبه 31 مرداد صلاحیت سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم را بررسی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
گزارش پانا از بررسی جنجالی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه 31 مرداد مجلس شورای اسلامی، صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و روح‌الله نجابت، سخنگوی کمیسیون امور داخلی، گزارش این کمیسیون‌ها درباره نتایج بررسی برنامه‌های سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم را قرائت کردند.

کمیسیون امنیت ملی: درباره توانمندی وزیر پیشنهادی اطلاعات نظر ما مثبت است

در نتیجه‌گیری کمیسیون امنیت ملی بعد از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات آمده است: «کمیسیون پس از بررسی برنامه‌های ایشان و طرح سوالات و گرفتن پاسخ و استعلامات به توانمندی ایشان برای اجرای این برنامه‌ها و تحقق برنامه‌هایشان نظر مثبت دارد و براساس قانون وزارت اطلاعات مصوب سال 1362، وزیر اطلاعات باید 4 شرط داشته باشد، شرط حد اجتهاد، داشتن عدالت و تقوا، داشتن سابقه روشن از نظر سیاسی و مدیریتی، عدم عضویت در احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی که ایشان هر 4 شرط را دارند و شاید تنها وزیر اطلاعاتی باشند که بعد از انقلاب کار اطلاعاتی را از کف سیستم اطلاعاتی شروع کرده‌اند و در نهایت در سطح ملی هم مسئولیت داشته‌اند.»

کمیسیون امور داخلی کشور: حجت‌الاسلام خطیب فردی شایسته و توانمند برای تصدی وزارت اطلاعات است

در نتیجه‌گیری کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز بعد از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات آمده است: «جمع­ بندی کمیسیون درخصوص صلاحیت و انطباق برنامه­‌های ارائه شده با اسناد بالادستی وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم جناب حجت الاسلام و المسلمین خطیب، ایشان از نظر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها فردی شایسته، توانمند و مطلوب جهت تصدی وزارت اطلاعات تشخیص داد.»

میرزایی، مخالف: چرا برخی برای رسیدن به اهدافشان به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ می‌دهند؟ آیا تصدی بر یک وزارتخانه آنقدر ارزش دارد که برخی به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ دهند تا نمایندگان را دچار خطای محاسباتی و تصمیماتی کنند؟

حسین میرزایی در جریان بررسی صلاحیت سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: آیا رهبر انقلاب از بین گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت اطلاعات جناب آقای خطیب را برگزیده‌اند؟ مجلس فرمایش رهبری را بر روی چشم می‌گذارد و اگر معظم له کسی را تایید بفرمایند مجلس یکپارچه آن را تایید خواهد کرد، اما اگر کسانی به لطایف الحیل برخلاف واقع تایید کسی را به حضرت آقا نسبت دهند، گرفتار خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید آقای خطیب توسط حضرت آقا به زبان‌های مختلف مطرح شده است، برخی تفسیر می‌کنند وقتی آقای رئیسی لیست افراد پیشنهادی برای وزارت اطلاعات را به محضر حضرت آقا عرضه داشته، معظم له انگشت خود را بر روی اسم آقای خطیب گذاشته‌اند، بعضی می‌گویند سیره حضرت آقا معین کردن 4 وزیر اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور است و برخی به حق گفته‌اند؛ سیره حضرت آقا با این 4 فرد خاص به گونه‌ای است که اگر با فردی مخالف باشند، نهی می‌کنند، اما معمولا در تایید شخص خاصی نظر نمی‌دهند.

وی افزود: در مورد نظر حضرت آقا درباره آقای خطیب چه کسی بهتر از رئیس‌جمهور می‌تواند پاسخگو باشد؟ این در حالی است که روز گذشته از رئیس‌جمهوری در این رابطه سوال شد، ایشان گفتند که حضرت آقا در مورد آقای خطیب و سایر وزرا نظر خاصی نداشته‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برادران و خواهران گرامی؛ چرا برخی از افراد و گروه‌ها از ارادت مجلس انقلابی به حضرت آقا سوءاستفاده می‌کنند و دیدگاه‌های خود را با نسبت ناثواب دادن به حضرت آقا به کرسی می‌نشانند. آیا این افراد حساب و کتاب را قبول دارند؟ آیا مرگ و معاد را باور دارند؟ آیا خدای متعال را شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌دانند؟ و آیا آزادمردانی بین آنها یافت می‌شود که این غذای لای دندان مانده گذشتگان را به اهلش بسپارند؟ آیا تصدی بر یک وزارتخانه آنقدر ارزش دارد که برخی به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ دهند تا نمایندگان را دچار خطای محاسباتی و تصمیماتی کنند؟

پاسخ رئیس مجلس به ادعای نماینده اصفهان درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات

در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات، حسین میرزایی، نمایند اصفهان ادعاهایی درباره نظر منفی رهبر انقلاب اسلامی درباره وزیر پیشنهادی مطرح کرد که با واکنش رئیس مجلس روبه‌رو شد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اظهارات نماینده اصفهان، یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: من شفاف و روشن باید عرض کنم که طبیعتا معرفی وزرای پیشنهادی مسئولیت رئیس‌جمهور است و ایشان دیروز در جلسه علنی مجلس در خصوص وزرا و نحوه معرفی آن‌ها توضیح دادند.

وی افزود: براساس قانون اساسی که همه ما به آن سوگند خورده‌ایم و براساس اصول 110 و 176 آن در موضوعات امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی، شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند و این مسئولیت را قانون اساسی بر عهده ایشان گذاشته است، روال هم این است که در این خصوص دولت‌ها با ایشان هماهنگی کنند و نظر ایشان را درخصوص این افراد بگیرند و در مورد همه دولت‌های گذشته اینگونه بوده و حالا هم اینگونه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این را خیلی روشن بدانید، نسبتی داده نشود، دوستان اگر به نقل از دیگران موضوعی را مطرح می‌کنند، محض اطلاع بنده در جلساتی که با شخص رئیس جمهور داشته‌ام، ایشان مطرح کردند که وزرای پیشنهادی این بخش براساس وظیفه قانونی، خدمت رهبری معرفی شدند و ایشان نیز موافقت کردند و این موضوع کاملا روشن است و حالا اگر کسی سخنی را از جای دیگری نقل می‌کنند، سخنی اضافی است.

جعفری، موافق: مبارزه با فساد در درون دستگاه‌های حکومتی از برنامه‌های آقای خطیب است/ وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را برای مقابله با فتنه، نفوذ و رخنه تبیین کند

امیرقلی جعفری بروجنی هم در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: مبارزه‌ای هوشمندانه و قاطع با بنیان‌ها، بازیگران، روندها، گلوگاه‌ها و شریان‌های اصلی فساد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات است. همچنین ارتقاء روش‌های تولید، جمع‌آوری، تجمیع، تلفیق و انباشت هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات، تقویت هدفمند عوامل پیشرفت و آبادانی در مناطق حساس و ویژه با توجه به ملاحظات دفاعی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های وی است.

وی ادامه داد: صیانت از دارایی‌های ارزشمند و حیاتی کشور از جمله بنیان‌های نخبگی، ژنتیکی و علمی و همچنین کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: وزیر پیشنهادی اطلاعات در برنامه‌های خود به توسعه و تعمیق فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد امنیتی و دفاعی در راستای سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشتند و همچنین بر برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه‌های تولید، علمی، تجاری و خدمات دفاعی امنیتی برای دستیابی به امنیت پایدار و لزوم دفاع از نظریه انقلابی طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین لزوم توجه به مدیریت جهادی با اعتقاد بر اصل «ما می‌توانیم» تأکید دارد.

جعفری افزود: رفع مهمترین عیوب ساختار اقتصاد از جمله وابستگی به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، درون‌زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش‌بنیان و مردمی کردن اقتصاد جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات است. همچنین اجرای عدالت و مبارزه با فساد در درون دستگاه‌های حکومتی و توجه به 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین‌الملل از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب است.

وی با اشاره به سوابق گذشته وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم گفت: آقای خطیب از درون مجموعه وزارت اطلاعات هستند و از سال 64 در این حوزه فعالیت دارند، همچنین در جایگاه حفاظت قوه قضائیه فعالیت داشته‌اند و اولین وزیری هستند که از درون وزارت اطلاعات برای این مجموعه پیشنهاد شده است. دفاع وی از انقلاب اسلامی نیز در میدان جنگ و دلدادگی ایشان به انقلاب مشخص است و بر مأموریت‌های وزارت اطلاعات اشراف کامل دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی به درخواست نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در اظهارات خود گفت تحول مهمترین شرط دولت با وزرا است لذا درخواست تحول در ساختار و معاونت‌های وزارت اطلاعات از سوی نمایندگان مطرح است که آقای خطیب باید توضیح دهد. همچنین خط قرمز همه ما فتنه، نفوذ و رخنه است که وزیر پیشنهادی باید برنامه‌های خود را در این زمینه تبیین کند، در نهایت امیدواریم از ظرفیت بهترین حامیان انقلاب که در درون این وزارتخانه هستند به خوبی استفاده شود و تحول که شرط رئیس جمهور و مجلس است تحقق پیدا کند.

زنگنه، موافق: خطیب بیشترین سابقه را در میان وزرای پیشنهادی دارد، اگر کارآمد نبود این همه سال مسئولیت امنیتی نداشت// پای اکبر طبری و مهدی هاشمی به بررسی‌ها باز شد

محسن زنگنه در در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: یکی از وزارتخانه هایی که وزیر پیشنهاد شده آن دارای بیشترین سابقه است، وزارت اطلاعات است. آقای خطیب از سال 1364 وارد وزارت اطلاعات شده و این نقطه قوتی محسوب می شود. دوستان نباید ایرادی را پیدا و آن را بزرگ کنند. آقای خطیب 12 سال در اداره کل اطلاعات قم مسئولیت داشته و قبل از آن نیز 6 سال به عنوان کارشناس حوزه معاونت خارجی و نهضت ها فعالیت کرده اند و در سال 1368 تا 1372 در دو دولت آقای هاشمی و دولت اول آقای خاتمی و دولت آقای اول آقای احمدی نژاد حضور داشته است. اگر قرار بود فردی کارآمد نباشد، نباید طی سال های زیادی در مسئولیت امنیتی حضور داشته باشد. برخی افراد ایراد می گیرند که آقای خطیب در زمان تصدی در اداره کل اطلاعات قم به نیروهای انقلابی براساس شنیده ها توجه نکرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای خطیب در سال 1389 بعد از حضور در اداره کل اطلاعات قم به حراست دفتر مقام معظم رهبری و در سال 1391 به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه رفته و تا پایان مسئولیت رئیس قوه قبلی در آنجا مسئولیت داشته است و این موارد جزو معیارهای ما محسوب می شود، گفت: در بین وزرای معرفی شده توسط آقای رئیسی چنین سوابقی را نداریم. آقای خطیب در شرایط حساس استانی مانند قم، قوه قضائیه، حراست دفتر مقام معظم رهبری و اخیراً در آستان قدس رضوی حضور داشته‌اند. شأن مدیرکل اطلاعات و مسئول امنیت با شأن تشکل دانشجویی در مقابل فتنه ها متفاوت است. گاهی اوقات از مسئول امنیتی توقع داریم کاری کند که تشکل امنیتی انجام می دهد، این انتظار غیرمعقول و غیرعقلانی است. مجلس می‌تواند رأی مثبت و منفی بدهد، اما وزرای پیشنهادی در سطوح امنیتی نظر مثبت مقام معظم رهبری را اخذ می‌کند، اما این موضوع منافی حقوق مجلس در رد یا تایید وزرای پیشنهادی نیست. برخی افراد پرونده آقای طبری را مطرح می‌کنند، این پرونده براساس تصمیم عالی دستگاه های امنیتی به اطلاعات سپاه سپرده شده و بیشترین همکاری در این زمینه از سوی دوستان صورت گرفته است. همانگونه که رئیس مجلس مطرح کرد، وزارتخانه‌های در جمهوری اسلامی داریم که نگاه بیرونی نیز به آنها است، مانند وزارت دفاع؛ شاید مردم با وزارت دفاع سروکار نداشته باشند، اما نگاه بیرونی به رأی نمایندگان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: فراموش نکنیم پرونده مهدی هاشمی در دوران تصدی آقای خطیب در استان قم پیگیری شده و وی مسئول این پرونده بوده است. رأی نمایندگان به وزیر اطلاعات پیامی به سرویس‌های جاسوسی دنیا، عرفان‌های نوپدید و کسانی که امنیت جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند، خواهد بود. وظیفه داریم وزرای پیشنهادی را به صورت صحیح بررسی کنیم و براساس وظیفه شرعی و قانونی خود درست انتخاب کنیم. اما خواهش می کنم بدون توجه به برخی فضاسازی های بیرونی و صحبت‌های درگوشی که معتبر نیستند و اسنادی ندارند، وزیر پیشنهادی را به دولت بفرستیم.

رضوانی، مخالف: وزیر پیشنهادی اطلاعات با وجود توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی‌شود، به طوری که حتی در ماجرای طبری موضوعاتی مطرح است

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران هم در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: من درباره تصدی وزارت اطلاعات توسط جناب آقای خطیب حدود 25 ساعت وقت صرف کردم.

وی با تصریح بر اینکه هرچه در انتخاب فردی با شرایط احراز حداکثری وقت بیشتری صرف کنیم، به موفقیت نظام کمک بیشتری کرده‌ایم، ادامه داد: نقش این وزارت در اصلاح و یا خدایی ناکرده افساد سایر ارگان‌ها کاملا بی‌بدیل و منحصر به فرد است. شخصیت آقای خطیب حتی از نظر مخالفان به عنوان فردی صالح، هوشمند، مجاهد، جانباز، محترم است و من ندیدم از سوی مخالفان به ایشان تعریضی شده باشد چیزی که برخی به ناحق سعی در انتصاب آن به مخالفان دارند. در این جا سخن از خوب و بد در تصدی وزارت اطلاعات نیست، سخن از خوب و خوب‌تر است. پس هرگونه تلاش برای ارائه تصویری غیر از این خلاف واقع و کذب است، همچنین برچسب زدن به کسانی که با وزارت ایشان مخالف هستند برخلاف انصاف، وجدان و منویات مقام معظم رهبری است هرچند شکلات پیچ شده باشد زیرا ایشان همواره بر ضرورت انجام وظایف در ساختارهای قانونی تاکید کردند. ورود نمایندگان به این مبحث براساس سوگند شرعی و قانونی و در راستای انجام وظایف خطیر نمایندگی است و به هیچ وجه جنبه گروهی و حزبی ندارد هرچند افراد ممکن است در مقام رأی دادن با هم همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آیا بروز مفسده‌های نسبتا بزرگ توسط برخی مدیران ولو اندک یا تصدی برخی سمت‌های مهم توسط عناصر ناسالم سوال‌برانگیز نیست، افزود: اگر افرادی بدون شرایط لازم در سمت‌هایی که طی سنوات متمادی و علیرغم آمد و شد دولت‌ها با گرایش‌های سیاسی مختلف همچنان مشاغل حساس را در قبضه خود داشته باشد حق داریم ریشه یابی کنیم یا نه. کسانی که دشمن بدون همکاری آنان در برنامه‌های شیطانی آن‌ها موفق نخواهد بود. این‌ها چگونه نقش‌آفرینی می‌کنند، ممکن است بگوییم این موارد چه ربطی به آقای خطیب دارد. ایشان در کمیسیون به درستی مطرح کردند در طول زندگی خود کار اطلاعاتی کردند و چندین سال در حفاظت قوه رئیس بودند اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده است به طوری که حتی در ماجرای طبری موضوعاتی مطرح است.

رضوانی تصریح کرد: آیا ترک فعل‌هایی در زمینه مبارزه با مفاسد در قوه قضائیه در دوران مسئولیت ایشان قابل دفاع است؟ ایشان علیرغم توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی‌شوند، اشراف کامل اطلاعاتی سیستم‌های امنیتی ما به کوری چشم غرب‌گرایان دین‌ستیز به گونه‌ای است که ورود به موقع و استفاده از توانمندی‌ها یا منجر به پیشگیری کامل می‌شود یا در صورت ضرورت اقدام جدی. می‌گویند ایشان اگر بخواهد می‌تواند، من هم می‌گویم یا پیشگیری یا اقدام ضرورت دارد و تعلل جایز نیست. انتظار آن است که در میان مسئولان وزارت اطلاعات هیچ عنصر غیر انقلابی نباشد، کسی که سر سوزنی به دشمن اعتماد کند یا ساده اندیشانه به دشمن نگاه کند نباید در وزارت اطلاعات جایی داشته باشد بلکه همه مسئولان وزارت در تمام رده‌ها باید مانند انبوه بدنه انقلاب کاردان، متخصص و متناسب با مسئولیت ها باشند به طوری که بدنه با حمایت مسئولان به بهترین نحو رسالت خود را به انجام برساند.

وی درباره شبهه فتنه ادامه داد: بنده از مخالفین ایشان چیزی مبنی بر آنچه نسبت داده می‌شود، نشنیده‌ام اما به وزیر پیشنهادی نیز گفته و اکنون نیز تکرار می‌کنم با اعلام مواضع شفاف، صریح و قاطع درباره فتنه و فتنه گران شائبه احتمالی مطروحه را مشخص کنیم تا اگر کسی اشتباه کرده بیش از این به خطا نرود و ابهام برطرف شود.

انتقادهای جلالی از وزیر پیشنهادی اطلاعات/ سوالات جنجالی نماینده مخالف از حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب

حسین جلالی هم در مخالفت با برنامه‌های سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: رئیس مجلس مطرح کرد که لیست 19 نفره وزرای پیشنهادی خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود و رهبری مخالفت نفرمودند و ورود نکردند؛ در این لیست که به فرمایش رئیس مجلس، رهبری تاکید کرده‌اند آقایان باغ گلی، زلفی گل، سجادی و مابقی وزرا هستند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم با بیان اینکه حوزه علمیه قم کانون انقلاب در قیام امام روح الله است، افزود: انقلاب از این شهرستان آغاز شد و قم علت حدوث انقلاب بود؛ براساس فرمایشات رهبری دشمن از سال 70 آنتی تز انقلاب را از قم کلید زد بنابراین چرا باید آنتی تز انقلاب در قم شروع شود که رهبری بفرمایند حوزویان مراقب باشند آنتی تز انقلاب از قم آغاز نشود. رهبری ابراز نگرانی فرمودند که حوزه باید انقلابی بماند و نباید غیر انقلابی شود؛ وزیر پیشنهادی اطلاعات از سال 70 مدیرکل اداره اطلاعات قم شد و همزمان دشمن توطئه‌ها را البته نه با ایشان شروع کرد و انتظار حوزه از خطیب پیش‌بینی، پیشگیری و شناسایی بود تا نفوذ صورت نگیرد. رهبر معظم انقلاب در چهارم آبان‌ماه 89 فرمودند از سال‌های آخر دهه انقلاب به بعد دشمنان انقلاب و جبهه دشمن با استفاده از کارشناس‌های ایرانی سیاستی را طرح کردند چون غیرکارشناس‌های ایرانی به این نقطه توجه نمی‌کردند و کسانی که طرف مشورتشان قرار می‌گرفتند ایرانی بود و آن سیاست این بود که از قم آنتی‌تز انقلاب را ایجاد کنند و همان طور که یک ضد انقلاب از قم جوشید انقلاب را از قم به وجود آورند و این را بیگانه‌ها نمی‌فهمیدند و آمریکایی‌ها نمی‌دانستند و این را یک خودی و ایرانی و آشنا به طبیعت روحانیت می‌توانست بفهمد و به آن‌ها یاد دادند بنابراین سعی کردند در قم زمینه فتنه را فراهم کنند البته به تبعیت از تاکید رهبری نامی از کسی نمی‌برم.

جلالی افزود: ارتباط هر دو بخش سنتی و غرب زده سکولاریسم در قم با خارج از کشور و هدایت آن‌ها از سوی بیگانگان و ارتزاق مالی آن‌ها از سوی دولت‌ها به سرویس‌های بیگانه امری است که اطلاعات نمی‌توانست در قبال آن پاسخگو نباشد و این شخصیت‌ها، موسسات و تشکل‌های مزبور در مراحل مختلف دارای مصادیق جاسوسی بودند در حالی که این چنین جریاناتی با نقابی از ظاهر اسلامی است، هیچ گاه صورت کریهشان نشان داده نشده و بخش‌های مربوطه اداره اطلاعات هم نقاب از صورت آن‌ها نکشیده است؛ از بدنه اطلاعات، سربازان گمنام و حسینیه و حزب‌الله تشکر، عذرخواهی و حمایت می‌کنم و باید مدیریت و معاونان انقلابی شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: مفاسد مختلف مالی، اخلاقی و سیاسی از دیگر ابعاد افکاری آنان است که باید به وسیله اداره کل اطلاعات کشف و پیگیری و ضمیمه ارجاع آن به دادگاه‌های صالح به ویژه دادسرای ویژه فراهم می‌شد؛ گروه‌های مختلف سکولار در قم دارای مواضع و رفتارهای سیاسی مختلف به مقابله با اصل نظام و ولایت فقیه پرداخته و با شخصیت‌های نفوذی در نظام ارتباطاتی داشتند چرا این موارد به مراجع اطلاع رسانی نشده، شما که هر روز خبرنامه به دفاتر می‌دادید اما هیچ گاه تبیین نشد. البته همیشه فتنه و فتنه گران برجسته و انقلابی‌ها کمرنگ می‌شدند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: تاسف آور است که در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی در پوشش تحقیق ادیان و مذاهب و در حوزه علمیه قم با لباس روحانیت شیعی رسما هرمنوتیک، نسبی‌گرایی و قرائت های مختلف را مطرح می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به تعبیر یکی از خاخام‌های اسرائیل خدمتی که برخی از این مراکز به یهود کردند خاخام‌ها نکردند و در حال حاضر هم برخی از این مجموعه با انگلیس در ارتباط هستند و در فتنه 88 برای سقوط نظام اسلامی تلاش کردند.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: از دهه 70 به واسطه مسئولیت شما در این مجموعه‌ها در رابطه با این موضوعات اشراف داشتیم، نمایشگاهی را به عنوان مهدویت ایجاد کردیم و به همراه یکی از علمای بزرگ از این نمایشگاه بازدید کردیم و از جریان‌های وابسته و منحرف حوزوی هیچ خبری یا تابلویی مشاهده نشد. با تحریک و زمینه‌سازی برای فتح خبرگان، طلابی که در قم باسوادی و انقلاب بودند را بی‌سواد خطاب کردیم و آن‌هایی که سکولار بودند و از انقلاب حرفی نمی‌زدند گفتند ملا و باسواد هستند و می‌توانند برای کاندیداتوری خبرگان وارد شوند.

جلالی یادآور شد: البته آقای خطیب در قم بیکار نماندند و به جای شناسایی این افراد جبهه، طلب انقلابی شناسایی، پرونده سازی و به طرف دادسرا روانه می‌شدند؛ خوب است بدانید این غده‌های سرطانی در قم تا جایی پیش رفتند که رسما رسانه‌های غربی این مجامع حوزوی را امید خود دانسته و اخیرا کاردان سفارت انگلیس در قم با یکی از این افراد که محور یکی از این جریانات است دیدار می‌کند و آقای خطیب هم ایشان را می‌شناسد و از سرنخ‌های خیانت این فرد اطلاعات دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: فتنه 88 قصه پر غصه‌ای است که بر دامن نظام همچنان وجود دارد و عمیق‌ترین، شنیع‌ترین، کوبنده‌ترین فتنه‌ای است که در آن دو رئیس جمهور حضور داشتند. آقای خاتمی بغی به نظام کرد. 1200 استاندار و مدیرکل در متن فتنه 88 بودند، عملکرد شما در سال 88 در قم چگونه بود؟ طلاب تا صبح در خیابان‌ها خوابیدند و می‌خواستیم راهپیمایی کنیم اما در حرم را بستند. 70 ماشین آماده کردیم که در نماز جمعه 29 تیر شرکت کنیم، چه کسی جلوی خودروهای ما را گرفت اما ما جلوی ورود 17 خانم فتنه‌گر یعنی راکعی، کولایی، حقیقت پور را در عوارضی گرفتیم و با یکی از بزرگان دیدار داشتند و در حرم علیه نظام عکس گرفتند و با یکی از بزرگان دیدار داشتند. چه کسی این افراد را مدیریت می کرد، شما در اطلاعات حضور داشتید نه من، البته طلاب و ما آمدیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره حساس اداره کل اطلاعات از تبیین حقایق امتناع می‌کرد و با کدامین توجیه می‌توان از عملکرد این مدیریت ضعیف در عدم توجیه برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی دفاع کرد، در این ایام صدور نامه توهین‌آمیز به رهبر معظم انقلاب را قبل از خطبه تاریخی ایشان چه کسی امضا کرده بود. چه کسی 16 طلبه را به تهران فرستاد تا به رهبری برای باطل کردن انتخابات فشار بیاوریم؛ جو انقلابی قم مجالی را برای فعالیت‌های فیزیکی فتنه گران فراهم نکرد و اجازه نداریم اما عده‌ای به تهران برای شورش آمدند، چرا شناسایی و مشخص نشدند. انتظار داریم وزیر پیشنهادی اطلاعات به این مسائل پاسخ دهد و پیگیری کند، قم در معرض خطر است و باید به داد آن رسید و جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آیا با توجه به این جایگاه مهم وزارت اطلاعات و کارنامه غیر درخشان خطیب می‌تواند سکاندار چنین وزارتخانه مهمی را در دست بگیرد و با توجه به سوابق در صورت وقوع فتنه‌های احتمالی با عناصر فتنه به مقابله برخواهد خواست یا در سایه تسامح و تساهل نسبت به آن‌ها بی‌توجهی خواهد کرد.

ذوالنوری، موافق: آقای خطیب تحول در وزارت اطلاعات ایجاد خواهد کرد/ اگر خطیب کج رفته، پس احمدی‌نژاد درست می‌رود!

دفاع جنجالی نماینده قم از وزیر پیشنهادی اطلاعات/ افشاگری‌های ذوالنوری از تریبون زنده مجلس

مجتبی ذوالنوری در موافقت با برنامه‌های خطیب گفت: از ابتدای جنگ در اطلاعات جنوب و در مسجدسلیمان وقتی کمونیست‌ها و منافقان این منطقه را محل تاخت و تاز فعالیت‌های منافقانه خود قرار دادند، ایشان و چند نفر از مدیران انقلابی این منطقه را سروسامان و شرایط را تغییر دادند و در ادامه در جبهه‌ها حضور داشتند. در دوران حضور ایشان در قم بنده عضو ثابت شورای تامین قم بودم و مهمترین حوادث و ناآرامی‌ها در آن دوران در قم رخ داد. آقای سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور شد و با آیت‌الله العظمی منتظری دیدار داشتند و 13 رجب مطالب پخش شد و رئیس جمهور را تحریک به اغتشاش کردند که مقابل رهبری بنشین و بگو من این اختیارات را می‌خواهم و اگر این اختیارات تفویض نشد به مردم اعلام کن و استعفا کن و این یک نوع آشوب علیه نظام اسلامی بود و آن دوران قم یکپارچه هیجان شد و بنا به گزارش رسانه‌های خارجی 400 هزار نفر به خیابان‌ها آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی سخنران انقلابی آن جمع بود و در حوادثی که منجر شد در دولتی که رئیس شورای عالی امنیت ملی آن آقای سیدمحمد خاتمی بود، تصمیم به حصر آقای منتظری گرفته شود و آن کسانی که آدرس عوضی به مردم می‌دهند و حصر را از دیگران مطالبه می‌کردند، بدانند در تمام این ادوار شورای عالی امنیت ملی که رئیسش آقای خاتمی بود، آقای منتظری را محصور کرد و بعد از آن نیز همین طور. مگر نه اینکه دولت عوض شده، چه کسی باید حصر را برمی‌داشت؟ و در مورد آن قضایا در این جمع کسی بگوید من بیشتر از ذوالنور از پشت پرده‌ها اطلاع دارم، حالا قیام کند و بگوید چه کسی است. آقای جلالی می‌فرمایند من و من از ایشان سوال می‌کنم شما در کدام یک از جلسات امنیتی حضور داشتید؟

یک بار آقای خطیب توسط آقای احمدی نژاد و در دوران دولت انحراف عزل شد و اگر خطیب کج رفته پس احمدی نژاد درست رفته و ما شاهدیم وقتی احمدی نژاد خطیب را عزل کرد، خطیب در دفتر مقام معظم رهبری در قم مشغول به فعالیت شد

وی ادامه داد: ماجرای دراویش گنابادی و ماجرای مسجد محمدیه یک فتنه بود در قم و موضوعات دیگری که در قم اتفاق افتاد، نشان دهنده عملکرد انقلابی آقای خطیب است. من شهادت شرعی می‌دهم کاری که بوی انقلابی‌گری در عملکرد ایشان نداشته باشد، ما ندیدیم و در همه حوادث و وقایع ایشان انقلابی‌تر از همه بودند.

ذوالنور با بیان اینکه دو دولت اصلاحات و انحراف خواستار عزل ایشان بود، گفت: پس از رأی اعتماد به آقای یونسی، در دولت آقای سیدمحمد خاتمی، زمانی که آقای یونسی هنوز رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بود، بنده فردای رأی اعتماد به ایشان به اتفاق سردار قریشی، مرحوم آقای نقوی دادستان، مرحوم بهرامی رئیس دادگاه ویژه، سردار شکارچی ستاد کل و چند نفر دیگر خدمت آقای یونسی به عنوان تبریک رسیدیم که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند و به قصد ابقای آقای خطیب از ایشان خواستیم که ایشان در قم بماند، آقای یونسی گفت مطلقاً این را از ما نخواهید، زیرا رئیس جمهور رئیس را احضار کردند و خواستند مدیرکل قم، مدیرکل اصفهان و مدیرکل فارس را در اولین روز کاری عزل کنند و یک بار نیز آقای خطیب توسط آقای احمدی نژاد و در دوران دولت انحراف عزل شد و اگر خطیب کج رفته پس احمدی نژاد درست رفته و ما شاهدیم وقتی احمدی نژاد خطیب را عزل کرد، خطیب در دفتر مقام معظم رهبری در قم مشغول به فعالیت شد.

وی تاکید کرد: در قمی که فعالیت در آن حساسیت‌های خاصی دارد و این سوال مطرح است که وقتی تمام دنیا و نظام سلطه و ایادی داخلی بسیج شدند که آنتی تز انقلاب از قم دربیاید چرا موفق نبودند و چرا امروز قم یکپارچه پشتیبان نظام و انقلاب است. دو عامل دارد، یک طبیعت قم و حوزه‌های علمیه و دوم تاثیر کار سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های امنیتی.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به برهم خوردن سخنرانی مرحوم هاشمی در مسجد اعظم قم در سال 85 گفت: آن زمان قوه قضائیه شخص آقای مرحوم هاشمی در وزارت اطلاعات و برخی نهادها فشار سنگین داشت و ما پیگیری کردیم که افراد دستگیر شده آزاد شوند و ما طی جلساتی که با آقای خطیب داشتیم ایشان می‌گفتند که من به دنبال این هستم که هم این فشارها پاسخ داده شود و هم این بچه‌ها آسیب نبینند و وقتی این بچه‌ها محکوم شدند، این احکام هیچکدام اجرا نشد و شلاق و حبس‌ها هیچکدام اجرایی نشد، چون پاسخ این سوال این است که هر موضوعی اقدام مقتضی خود را می‌طلبد و ما در اظهارنظرها باید این عملکردها را توجه کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود این سوال را مطرح کرد که آیا شرع برای ما مهم است یا قانون اساسی؟ و ادامه داد: شرع می‌گوید قاضی باید مجتهد باشد، آیا قضات شما امروز مجتهد هستند؟ امام مسلمین و حاکم شرع ولی مسلمین است. امام فرمود اگر مردم همه به رئیس جمهوری رأی دادند، اما ولی فقیه حکم او را تایید نکرد، حق تصرف در امور را ندارد و اگر در امور تصرف کرد طاغوت است. وقتی وزیری که جایگاهش حاکمیتی است و توافق رهبری در مورد آن گرفته می‌شود، مجاز به تصرف است و این اذن پیدا می‌کند، مانند قاضی که ماذون در تصرف است. کما اینکه در قانون اساسی نیز در شروط قاضی نیامده است که مجتهد مطلق، آمده است مجتهد یا قریب و الاجتهاد. نکته دیگر این است که آقای خطیب تحول در وزارت اطلاعات ایجاد خواهد کرد و اگر این اتفاق نیفتد خودم در جلسه بعدی مطالبه‌گری خواهم کرد و متناسب با بحران‌های جدید این اتفاق باید بیفتد.

دفاع وزیر پیشنهادی اطلاعات از برنامه‌ها و سوابق خود

خطیب: تشکیلات پنهان اطلاعات کشور نیازمند پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر است/ وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در تشریح برنامه‌ها و سوابق خود، گفت: سربازخانه گمنام و سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره تلاش و زحمات خود را وقف امنیت کشور کرده‌اند و در مصاف دشمنان، توطئه‌ها، فتنه‌ها، سرکردگان جبهه استکبار، گروهک‌های مسلح و مزدوران جاسوس از جان خود مایه گذاشته‌اند و جان، آبرو و نفس خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه لازم است در اینجا از شهدای وزارت اطلاعات یادی کنیم، آنان که به شهادت می‌رسند و نام آنها غریبانه می‌ماند، گفت: از آقای رئیسی که اعتماد کردند و بنده را از جمع سربازان گمنام انتخاب کردند که بتوانم در کابینه مردمی برای ایران قوی گام بردارم، تشکر می‌کنم.

خطیب افزود: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و امنیت ملی منظومه در هم تنیده‌ای است که به صورت شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه‌های متنوع متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تأمین شقوق متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه‌ای شناسایی کند و لازمه این بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعات کشور را می‌طلبد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد درصد به تعبیر رهبر فرزانه برنامه تحولی خود را عملیاتی کند و تمام سربازان گمنام، نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام راحل (ره) و منویات مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس خواست ملت عظیم الشأن در چارچوب این دولت قدم خواهد برداشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرای مردم و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تری را حساس تر، جدی‌تر و پیچیده‌تری را در اجرای مأموریت‌های امنیتی نظام برداریم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: در شرایط کاملا خاص و پرچالش و چند لایه‌ای هستیم و با امید به آینده روشن و توام با سرافرازی و تعالی برای کشورمان این نوید را می‌دهیم که امروز اگرچه نظام بین المللی و منطقه‌ای در حال پوست‌اندازی تمام عیار است و مولفه‌های قدرت پوشالی نرم و سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است و تسلسلی از شکست‌های اطلاعاتی و ناکامی‌های دکترین نظام شیطان بزرگ و اذناب منطقه‌ای در غرب آسیا و نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشکار غرب در مواجهه و رویارویی با قدرت‌های نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت است که این روند به یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت‌ها و جنبش‌های مردمی و اسلامی در کشورهای منطقه ملهم از اندیشه راهبردی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

وی افزود: این بدان معنا است که شیطان بزرگ و نوکرها و مزدوران وابسته به آن به شیطنت و فتنه انگیزی در منطقه و طراحی و پیاده سازی برنامه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ خود تداوم می‌بخشند.

خطیب یادآور شد: در همین راستا ایجاد جنگ‌ها و فتنه‌های امنیتی و سیاسی از جمله تحرکات و تجربیات ضد امنیتی طی دهه‌های اخیر را شاهد هستیم، دشمن قسم خورده با بهره‌گیری از عوامل نفوذی، سکولار و وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی‌ثبات‌سازی کشور درصدد تقابل‌گرایی و ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران است که به لطف خدا با درایت، ریزبینی و هدایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی شد و خنثی می‌شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار دروغین حقوق بشر با سنگین‌ترین و بی‌سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی دولتی مواجه بود و از سوی رئیس جمهور تروریسم آمریکا که رسما در جریانات تبلیغات انتخاباتی و ایجاد جریانات تروریستی و تکفیری اذعان می‌کنند و به طور آشکار دستور قتل و ترور و به شهادت رساندن سرداران بزرگ جریان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را صادر کرد و سردمداران رژیم جعلی و غاصب رژیم صهیونیستی نیز ترور دانشمندان و شهید محسن فخری زاده را برعهده می‌گیرد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر بزرگ‌ترین پروژه تروریسم اقتصادی اعمال تحریم‌های وحشیانه و ظالمانه و حتی تحریم دارویی علیه ملت بزرگ ایران را اجرایی می‌کند و با تمام توان رسانه‌ای و تبلیغاتی به منظور تطهیر این اقدامات و تروریست‌های واقعی وابسته به آن‌ها تلاش می‌کند؛ باید توجه کرد که دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و خصومت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای مقابله با نفوذ و رسوب ایادی بیگانگان و تمام توطئه‌ها، نقشه‌ها و سناریوهای امنیتی آن‌ها و شیطان بزرگ مقابله و مبارزه جدی کرد و نیاز به اقدام فعال دارد.

خطیب افزود: از سویی باید با وادادگی‌ها و دلدادگی‌ها به غرب، سوءمدیریت‌ها‌ و ترک‌فعل‌های سوال برانگیز، اعتماد و امید غیرمعقول به دشمنان قسم خورده، بی‌تفاوتی به حیف و میل بیت المال، بی توجهی به آستانه تاب آوری مردم، در زیر فشارهای طاقت فرسای معیشتی و اقتصادی تلاش کرد چون نفوذ می تواند برای دشمن همچنان که تاکنون نشان داده زمینه امید باشد؛ یکی از وظایف عمده و اصلی صیانت از مردم ایران و دارایی های آن ها است و یکی از وظیفه های بنده این است که تشکیلات اطلاعاتی را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت کشور همراه و همیار سربازان گمنام باشند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: همچنین تامین امنیت عمومی، آزادی ها، حریم خصوصی، رضایت عمومی، حقوق و ادیان، اقوام و مذاهب و ارزش ها و هنجارهای جامعه ایرانی اسلامی را محترم بشمارم و صیانت کنم؛ همچنان که شعار دولت مردمی در حمایت از تولید ملی تمام تلاش مجموعه را بسیج می کنم توجه دارم که یکی از موانع اصلی مفسده و فساد اقتصادی است.

خطیب ادامه داد: باید تمام تلاش مجموعه اقتصادی وزارت در این جهت بسیج شود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: همراهی، هم افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه حراست‌ها به مسیر صحیح خود و ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌های خود گنجانده‌ام.

وی با بیان اینکه تحقق آنچه عرض کردم به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی که نیروی انسانی و سربازان گمنام هستند بستگی دارد، تصریح کرد: ما با بدنه‌ای فعال، انقلابی و مجاهد روبرو هستیم و باید تلاش کنیم با تحول مدیریتی، بالندگی و مجموعه را ایجاد کنیم.

خطیب با بیان اینکه وزارت اطلاعات تلاش می‌کند در تحقق شعار تحول رئیس جمهور پیشقدم باشد، اضافه کرد: از اینکه توفیق شد امروز در خدمت شما عزیزان باشم خدای بزرگ را سپاسگزارم و متعهد می‌شوم تمام تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای راهبردی و راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیز ایران با حرکتی جهادی و انقلابی ارائه کنم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: حال که بعد از توفیق و افتخار مدال خادمی حضرت امام رضا (ع)، مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردم که به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارت خدمتی ارائه کنم، این امر منوط به رأی اعتماد شما به من است.

وی ضمن تشکر از رئیس مجلس و کسانی که از وی دفاع یا انتقاد کردند، گفت: این سخنان را برای اجرای بهتر کارهای خود استفاده می‌کنم.

خطیب ادامه داد: جان ناقابلی دارم که وظیفه من فدا کردن آن برای رهبری و مردم است، اگر نمایندگان به من اعتماد کردند که تمام تلاش خود را به کار می‌برم در غیر این صورت مدال افتخار شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را بر سینه دارم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: خاضعانه از عزیزان می‌خواهم مبتنی بر برنامه‌های ارائه شده از سوی آیت‌الله رئیسی به منظور حفظ انسجام تیم کابینه دولت مردمی به تمامی لیست وزرای پیشنهادی رأی اعتماد داده شود تا با اعتماد نمایندگان ملت و همراهی و هم افزایی دو قوه مسیر بهبود شرایط کشور فراهم شود و امید به کشور بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار