نهمین سوگواره‌ "احلی من‌العسل" دربجنورد برگزارشد

بجنورد(پانا) -معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی گفت سوگواره «احلی من العسل» به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع)، با حضور یکهزار دانش‌آموز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نهمین سوگواره‌ "احلی من‌العسل" دربجنورد برگزارشد

محمد عقیقی اظهار داشت: این مراسم به دلیل همزمان در امامزاده سیدعباس بجنورد، مصلی های شهرستان های شیروان، اسفراین، گرمه و جارم و مانه و سملقان از ساعت ۱۷ امروز برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ هیات مذهبی خراسان شمالی روزهای پرکاری را در ایام محرم سپری می کنند و در برگزاری مراسم محوری «احلی من العسل» در استان همکاری کردند.

عقیقی تصریح کرد: اعضای چهار گروه از تشکل‌های دانش‌آموزی؛ سازمان دانش‌آموزی، هلال احمر،اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و تعدادی دیگر از دانش‌آموزان به تعداد 72 نفر به یاد 72 تن یاران امام حسین در این برنامه شرکت کردند.

معاون پرورشی وفرهنگی استان گفت: این مراسم توسط جمعی از عاشقان حضرت امام حسین (ع) و جمعی از فرهنگیان، هیات رزمندگان اسلام، بسیج محلات و سازمان اوقاف و خیریه برگزار شد تا نوجوانان ولایتمداری را تجربه کرده و با آرمان‌های بزرگ حضرت امام حسین (ع) تجدید میثاق کنند.

عقیقی هدف از این برنامه را معرفی مکتب امام حسین(ع) به نسل جوان و زنده نگه‌داشتن مکتب حسینی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار