ثبت نام بیش از  90 درصد نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری 90 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا بیستم مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از  90 درصد نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی

سیدجواد حسینی گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 50 روز گذشته است و در این مدت یک میلیون و 174 هزار و 669 نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کرده اند که از این تعداد 865 هزار و 898 نوآموز بدو ورود به دبستان معادل با 65 درصد، بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

وی افزود: تاکنون کردستان، بوشهر، سمنان، قم، اردبیل، قزوین، مرکزی، ایلام، هرمزگان و خراسان شمالی به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان و استان های کردستان، بوشهر، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، قم و گیلان نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

حسینی در ادامه گفت: «شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری» یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان، به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی با بیان این که نحوه شناخت نوآموزان در معرض مشکلات یادگیری، نحوه اجرای طرح، نحوه انجام مداخلات شناختی و توانبخشی بعد از شناسایی سه گام طرح غربال نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری است، گفت: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست که از سوی متخصصان سازمان تهیه شده است، به لحاظ روایی مورد تأیید 15 متخصص دانشگاهی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار