در گفت‌وگو با پانا:

بازیگر سریال گاندو: می‌توان یک نقش را چندبار تکرار کرد و تکراری نشد

تهران (پانا) - «حمید متقی» بازیگر نقش علی سایبری در سریال گاندو2 از جذابیت‌های ایفای نقش یک هکر سخن گفت و عنوان کرد که علی‌رغم تکراری بودن نقش در سریال گاندو چطور با یک تغییر گریم و اجرای متفاوت این نقش را برای مخاطب باورپذیرتر کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر سریال گاندو: می‌توان یک نقش را چندبار تکرار کرد و تکراری نشد

سریال گاندو2 از سری سریال‌هایی است که در بین مخاطب‌های تلویزیونی بسیار محبوب است، اما جنس این جذابی برای نوجوان و جوانان دهه هفتادی و هشتادی به گونه دیگری است. حضور جوانان هکر در این سریال که می‌توانند از تخصص شان برای امنیت این مرزوبوم استفاده کنند الگوسازی عمیقاً تأثیرگذاری برای نسل جوان جامعه به همراه دارد. یکی از هکرهای سریال تلویزیونی گاندو2 «حمید متقی» است که در سریال با عنوان «علی سایبری» معروف شده است.
«حمید متقی» در گفت‌وگو با پانا درباره حضورش در عرصه بازیگری این‌گونه توضیح داد: «من از سال 1386 وارد فضای دانشگاه و حرفه بازیگری شدم. از همان سال‌ها مشغول فعالیت‌های تئاتر دانشگاهی بودم، البته بسیار قبل‌تر از آن‌هم مشغول کار و فعالیت‌های تئاتری بودم. نمونه‌اش تئاترهای خیابانی استانی سال‌های پیش بود. سپس پس از دوران سربازی مجدد در مقطع ارشد و در همین رشته مشغول به تحصیل و کار شدم.»
وی افزود: «اولین کارم به‌صورت حرفه‌ای فیلم تا دوردست با نام قبلی «آواز پر جبرئیل» به کارگردانی آقای حسین قاسمی جامی بود. سپس به فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» آقای مسعود جعفری جوزانی دعوت شدم و پس از آن چند سریال و فیلم مانند «آرام می‌گیریم» به کارگردانی آقای روح اله سهرابی ، «حوالی پاییز» به کارگردانی آقای حسین نمازی، «گاندو به کارگردانی آقای جواد افشار، فیلم «ترانه آتش» به کارگردانی آقای روح اله سهرابی و در نهایت در سریال«دادستان» به کارگردانی آقای مسعود ده‌نمکی حضور پیدا کردم.»


می‌توان یک نقش را چند بار تکرار کرد و تکراری نشد
متقی درباره تکرار نقش «علی سایبری» در گاندو2 عنوان کرد: «در فصل اول این سریال بازی می‌کردم و بعدازاینکه فصل اول با بازخورد خوب مخاطبان روبه‌رو شد، تصمیم به ادامه کار گرفتم. همچنین نقش علی سایبری که یک هکر بود برای بینندگان خیلی قابل‌توجه بود. برخلاف خیلی از دوستان و همکاران که همیشه عقیده دارند که؛ وقتی شما یک نقشی را بازی کردید در همان نقش می‌مانی، من چنین نظری نداشتم و همیشه به این معتقدم که هر نقشی حتی اگر تکراری هم باشد قابلیت گسترش و قابلیت پرداخت جدید را دارد. همین‌طور که یک شخصیت در زندگی واقعی همواره در حال تغییر و آزمون‌وخطا هست. شما زمانی که یک فرد را پس از ده سال هم ببینید به‌احتمال‌زیاد تغییراتی هرچند اندک در رفتار وی مشاهده خواهید کرد. بنا به این دلایل و دلایل دیگر تصمیم به همکاری با فصل دوم سریال را گرفتم و خدا را شکر بازخورد خیلی خوبی هم داشته است.»
نقش هکر همیشه برای بازیگرها جذاب است
حمید متقی درباره نقش «علی سایبری» در گاندو اظهار کرد: «نقش علی سایبری و به عبارتی نقش‌هایی که در مورد اشخاص هکر هستند همیشه مرا قلقلک می‌دهد. سعی کردم درمورد فضای ذهنی این اشخاص جستجو و کنکاش کنم. این افراد همواره به دنبال فعالیت‌های سخت و کارهای پیچیده علمی هستند. انگار که می‌خواهند یک معادله سخت ریاضی یا فیزیک را حل کنند. زمان برای آن‌ها بسیار ارزشمند است و همیشه سعی دارند مانند عملیات ریاضی کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به حل مسئله پیدا کنند. به‌قدری دقیق و سریع در این حوزه عمل می‌کنند که همه را متحیر می‌کنند. حتی اگر نسخه‌های خارجی فیلم‌ها یا مستندهایی که از این افراد موجود است را تماشا کنیم، رفتارهای آنان در زندگی نیز خاص است و سبک زندگی روزمره آن‌ها شاید متفاوت‌تر از هر فرد دیگری به نظر برسد. نکته دیگر شاید میزان درجه هوش عجیب و بالای آن‌ها باشد که یقیناً در این نوع کارها خود را نشان می‌دهد.»
برای نقش علی سایبری از تجربه‌های بازیگری تئاتر بسیار استفاده کردم
بازیگر نقش علی سایبری در سریال گاندو اظهار کرد: «برای رسیدن به این نقش اول از حس هم ذات پنداری با این عزیزان استفاده کردم و برای رسیدن به یک نقش خوب که جذابیت و قابلیت بصری داشته باشد از مجموعه تکنیک‌های بازیگری و همین‌طور تجربیات سال‌های بازیگری‌ام در صحنه تئاتر و تلویزیون بسیار زیاد استفاده کردم تا خروجی نقش، کاری متفاوت و جذاب دربیاید. به عقیده من یکی از کارهایی که برای رسیدن به نقش درست تأثیرگذار است، آشنایی با این‌گونه شخصیت‌ها و تا حدودی صحبت کردن در مورد فعالیت‌های شان است. همچنین شاید زندگی کردن در کنار این افراد و رفتارهای آن‌ها را در نظر گرفتن در اجرای نقش درست بسیار تأثیرگذار است. اگر دسترسی به این افراد وجود نداشته یا بسیار سخت باشد (که تا حدودی در کارهای این شکلی این‌گونه نیز هست) بهتر است از افراد مشابه و کسانی که نزدیک به این حرفه هستند و یا جستجو در منابع اینترنتی استفاده کرد. نکته نهایی خروجی نقش است که قطعاً از دید هیچ بیننده‌ای پنهان نمی‌ماند.»


تغییر گریم علی سایبری نقش را برای مخاطب باورپذیرتر کرد
حمید متقی درباره واکنش مخاطبان به نقشی که در سریال گاندو2 ایفا کرده است، اظهار کرد: «خداراشکر بازخوردهای خوبی گرفتم. البته من شخصاً آدم نقدپذیری هستم و همیشه سعی‌ام بر این بوده که از نقدها استقبال کنم حتی اگر مرا آزار دهد. همیشه به طرفداران، بینندگان و مخاطبان عزیز احترام می‌گذارم. خیلی‌ها از تفاوت بازی احساس رضایت کردند و حتی به موارد جزئی‌تر اشاره کردند که به‌صورت مصداقی می‌توانم به گریم اشاره‌کنم که برخی از عزیزان به آن اشاره کردند و به نظرشان متفاوت‌تر از فصل یک بود و همین نکته رضایت آنان را دوچندان کرده بود. نکته جالب این بود که تفاوت در اجرای نقش و تغییر نسبت به فصل یک برای مخاطب باورپذیر بود.»
متقی درباره نحوه ادامه مسیر بازیگری‌اش و انتخاب نقش‌های پیشنهادی بعدازاین گفت: «یک نکته‌ای که به نظرم گفتنش خالی از لطف نیست این است که فعالیت‌های خود را در این مدت بازنگری می‌کنم و نسبت به کارهای قبل بیشتر وسواس به خرج می‌دهم. چون بر این عقیده هستم که نگاه کردن مجدد و ارزیابی برای رشد و پرورش بازیگر خیلی اهمیت دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار