ششم محرم سوگواره احلی من العسل بصورت مجازی برگزار می‌شود

بیرجند(پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای نهمین سوگواره احلی من العسل همزمان با ششم محرم الحرام به صورت مجازی در 12 شهرستان و منطقه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ششم محرم سوگواره احلی من العسل بصورت مجازی برگزار می‌شود

محمد علی واقعی، صبح امروز با بیان این که آیین نمادین سوگوراه احلی من العسل ساعت17و30دقیقه عصریکشنبه،بااجرای کاروان رهپویان حضرت قاسم(ع) در آستانه مبارکه امام زادگان باقریه بیرجند، برگزار می شود، افزود: در این آیین 40 دانش آموز نوجوان با رعایت شیوه ها بهداشتی در فضای باقریه بیرجند حضور خواهند داشت.
او، با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو، ادامه داد: سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی و بهره‌مندی از بستر شبکه شاد به‌عنوان یک از بهترین نمونه‌ای استفاده از فضاهای مجازی برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در نسل نو تأکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر مراسم سوگواره احلی من العسل، به نام حضرت قاسم ابن الحسن برگزار می‌شود، این سوگواره در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی نه‌تنها جای خود را در جامعه بازکرده،بلکه در گفتمان جهانی نیز بازتاب فروانی داشته است.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: برگزاری این سوگواره، فارغ از چارچوب‌های سازمانی، کاری هدفمند و اثرگذار با یک‌شور آغاز و به یک شعور در جامعه هدف پایان می‌یابد.
به گفته واقعی، نهمین دوره سوگواره احلی من العسل در قالب های سه گانه ی مراسم نمادین و محدود حضوری در مراکز استان، کاروان رهپویان حضرت قاسم(ع) و اجرای گروه های سرود سیار در محله ها،با رعایت پروتکل های بهداشتی و پویش مجازی و جمع آوری آثار از اول محرم تا روز اربعین حسینی در بخش های مختلف ادبی و هنری درشبکه شاد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار