فراخوان مسابقه امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان قرچک

قرچک( پانا) - مسابقه تولید محتوا با محوریت محرم و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش شهرستان قرچک برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان مسابقه امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان قرچک

مهدی دهقانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قرچک گفت: امر به معروف و نهی از منکر هم می‌تواند نقش بازدارندگی و پیشگیری را ایفا کند و به حفظ و ارتقای سلامت فردی و سلامت اجتماعی کمک کند و هم می‌تواند نقش درمان و رشد را ایفا کند و از گسترش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های گناه و فساد جلوگیری کند.

او افزود: یکی از مهم ترین راهکارهای تحقق امنیت در جامعه و جلوگیری از بزهکاری و انحرافات اجتماعی، وجود یک سیستم کنترل اجتماعی مؤثر و کارآمد است و این همان نقش اساسی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

دهقانی بیان کرد: گذشته از متون دینی تجربه نشان می‌دهد که در طول تاریخ پرنشیب و فراز اسلام نیز هرگاه مسلمانان نسبت به هم احساس مسئولیت می‌کردند و یکدیگر را به اعمال شایسته دعوت می‌کردند و از بدی‌ها بازمی داشتند؛ دستورات الهی نیز ارزش خود را در متن جامعه پیدا می‌کرد و گناه در جامعه کمتر رخ می‌داد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک اظهار کرد:یکی دیگر از فلسفه‌های امر به معروف و نهی از منکر در تأمین مصالح عمومی جامعه نهفته است و در این در راستا مسابقه امربه معروف و نهی از منکر برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم.

او تصریح کرد: دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند در این مسابقه با موضوعات ساخت پادکست، عکس نوشته، پوستر، اینفوگرافی، ویدئوکست، موشن گرافی شرکت کنند زمان ارسال آثار از اول محرم تا آخرین روز محرم است.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه سادات صولت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار