گزینه رئیسی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش کیست؟

تهران (پانا) - با اعلام لیست غیررسمی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی «حسین باغگلی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آورده شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
گزینه رئیسی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش کیست؟

حسین باغگلی مدیر مجموعه مدارس امام رضا (ع) در مشهد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و از فعالان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.

در کارنامه باغگلی پژوهش‌های زیر چشم می‌خورد:

1. تبیین عوامل مرتبط با نگرش دانش آموختگان به پدیده اشتغال (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)

2. یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی

3. آینده آموزش عالی: دانشگاه‌های نسل چهارم

4. نقش حجاب در سلامت روان

5. رابطه استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی با عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

6. بهره گیری از هوش معنوی در زمینه تربیت دینی (فرصت‌ها و چالش‌ها)

7. بررسی «معنویت» در رویکردهای ‌دینی مواجهه‌ الگوهای «تربیت‌دینی» با «معنویت»

8. تحول در تربیت دینی؛ ضرورت آموزش و پرورش معاصر

وی همچنین عضو هیئت مدیره مؤسسه خدمات مشاوره ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی بوده و رییس هیئت مدیره مؤسسه غیر تجاری اندیشه ورزان جوان شهر بهشت است.

«حسین باغگلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است.‏ وی دارای دیپلم فنی و حرفه ای در رشته الکترونیک، کارشناس علوم تربیتی از دانشگاه فردوسی ‏مشهد، کارشناسی ارشد علوم تربیتی از دانشگاه تهران و دکترای علوم ‏تربیتی است.‏

از سوابق اجرایی این وزیر پیشنهادی می‌توان به مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی از سال ۱۳۹۷ تا کنون اشاره کرد. وی در ‏سال ۹۷ از سوی ابراهیم رئیسی به این عنوان منصوب شد و سابقه همکاری مستقیم با دکتر رئیسی را دارد. ‏باغگلی همچنین عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر شورای ‏علمی جشنواره ملی فعالیت‌های دینی و قرآن معلمان ابتدایی دانشگاه فرهنگیان است.‏

سوابق علمی وی در حوزه تعلیم و تربیت، تدریس در دانشگاه فرهنگیان (بیش از ۵ سال)، ‏همکاری در انجام مطالعات پشتیبان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عضویت در انجمن فلسفه تعلیم و ‏تربیت ایران، مشاور تخصصی در طراحی برنامه‌های آموزشی تربیتی در مدارس شهر مشهد، طراحی مدل ‏دبستان ابتدایی رشاد و راهبری مدیریتی آن (به مدت سه سال)، عضو کارگروه مدارس تحول‌خواه مشهد ‏مقدس، انجام پژوهش‌های متعدد علمی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، انتشار مقالات متعدد علمی و ‏پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است.

عضویت در‏هیئت مدیره موسسه جوانان آستان قدس رضوی (۱۳۹۷ الی ۱۳۹۹)، عضویت در هیات اندیشه‌ورز کودک و ‏نوجوان حرم مطهر (۱۳۹۷ تا کنون)، عضویت در هیات امنای فرهنگسرای کودک و ایمنی شهرداری مشهد، ‏عضویت در هیئت‌امنای فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد، عضویت در هیات اندیشه‌ورز اداره کل ‏امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی و طراحی از دیگر فعالیت‌های وی است.

گفتنی است طراحی و اجرای سامانه آموزش مجازی، راه‌اندازی مرکز نوآوری‌های تربیتی، راه‌اندازی ‏پردیس تربیتی توانا در تهران، مدلسازی تربیتی از جمله طراحی و اجرای مدل اختصاصی پیش‌دبستانی ‏اسلامی و رضوی با رویکرد تجربه‌ی زیست اجتماعی، پیاده‌سازی رویکرد مدرسه‌محوری در برنامه‌ریزی و ‏بودجه‌ریزی مدارس امام رضا (ع)، فعالیت‌های بین‌المللی با رویکرد شبکه‌سازی فعالان و مدارس اسلامی کشورهای مختلف و همکاری در طراحی و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی تربیت در ادیان توحیدی، ‏تولید بسته‌های یادگیری الکترونیک در حوزه‌های مختلف (۲۰ هزار دقیقه)،راهبری شبکه ملی خادمیاری تربیتی نوجوانان، راه‌اندازی و تجهیز دو باب ‏مدرسه در شهرستان محروم سرخس (ابتدایی اول و دوم) از فعالیت‌های دیگر حسین باغگلی اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار