حاجی میرزایی: تربیت دانش‌آموز-خبرنگار یکی از قابلیت‌های خبرگزاری پانا است

پرورش روح و روان انسان‌ها و افزایش شایستگی‌ها ماموریت تعلیم و تربیت است که این ماموریت با خبر عجین شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز 17 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری پانا حضور یافت.

کد مطلب: ۱۲۰۵۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی:  تربیت دانش‌آموز-خبرنگار یکی از قابلیت‌های خبرگزاری پانا است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز یکشنبه 17 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری پانا حضور یافت و از نزدیک با خبرنگاران تحریریه این خبرگزاری گفت‌وگو کرد.

حاجی میرزایی ضمن شرکت در آیین تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری دانش‌آموزی پانا به مناسبت روز خبرنگار از زحمات آنان در سال گذشته که همراه با کرونا نیز بود، تقدیر و تشکر کرد.

وی در این آیین ضمن گرامیداشت خبرنگاران شهید در مسیر انتقال آگاهی اظهار کرد: بیان‌های رسا و عمیق دانش‌آموزان خبرنگار لذت بخش است، این افراد قابلیت‌های ممتاز این مجموعه است.

وزیر آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نیازهای انسان‌ها را قدرت ظهور و بروز داشتن دانست و گفت: در کنار خبررسانی شخصیت خبرنگار رشد پیدا می‌کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: خبر جایگاه بلند و والایی در نظام انسانی و اجتماعی دارد انسان‌ها یک جسم و یک جان دارند که در تعبیری آمده جان با خبر جلا پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: کیفیت جانی که با خبر غنی شده جان را متمایز می‌کند؛ همه چیز خبر است و با خبر جان پرتو پیدا می‌کند و غنی می‌شود. وجه انسانی ما وابسته به خبر است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خبری که به جان قوت می‌دهد دارای مختصات معین است ما در آموزش و پرورش نیز همین کار را انجام می‌دهیم موضوع ما جان انسان‌هاست. پرورش روح و روان انسان‌ها و افزایش شایستگی‌ها ماموریت تعلیم و تربیت است که این ماموریت با خبر عجین شده است.

حاجی میرزایی گفت: این ماموریت نوعی معلمی و قرار گرفتن در مسیر اهداف تعلیم و تربیت است لذا ایده شکل گیری سازمان دانش‌آموزی و پانا یک ایده خلاقانه بوده است.

وی پرورش دانش‌آموزان را برای افزایش تعامل و توان جمعی موثر دانست و افزود: ما موظفیم به دانش‌آموزان مهارت دهیم لذا در کنار اداره خبرگزاری، کار تربیتی می‌کنیم. بسته تحولی سازمان اهداف تعلیم و تربیت را دقیق تر حاصل کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وجه تربیتی پانا تمایزی با سایر خبرگزاری‌ها ایجاد کرده است، امروز تعلیم و تربیت ایران با مشکلات مزمنی دست و پنجه نرم می‌کند، اندازه مشکلات به گونه ای است که باید از مشکلات درک مشترکی وجود داشته باشد.

وی توصیه کرد برای فهم دقیق تر مشکلات آموزش و پرورش و تغذیه فکری خبری موثران تعلیم و تربیت باید گام‌ها بلندی برداریم. باری که بر دوش تعلیم و تربیت است باارزش ترین بار حمهوری اسلامی است که باید از آن به خوبی امانت داری کرد‌.

در این آیین از زحمات خبرنگاران پانا با حضور وزیر آموزش و پرورش تقدیر شد.

گفتنی است علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌‌آموزی کشور، اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، فریبرز حمیدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و‌ پرورش، حسین صادقی معاون امور رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار