معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

مهمترین علت ماندگاری عاشورا اراده الهی است

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان علت‌های ماندگاری عاشورا را اراده خدا و عمل صالح و جامعیت کربلا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین علت ماندگاری عاشورا اراده الهی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم سوگواری که به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سالار شهیدان در پژوهشسرای ناحیه ۳ تبریز برگزار شد گفت: ۶۰۰ دانش آموز مداح در استان داریم که نام آنها در سامانه های مداحی ثبت شده است و طی برنامه های مختلف بویژه در طول ایام ماه محرم در هیأت‌های دانش آموزی از وجود آنان استفاده میشود. همچنین روز ششم ماه محرم مراسم "احلی من العسل" که برای شناساندن شهدای نوجوان کربلا و شناساندن قاسم بن الحسن (ع) شهید نوجوان کربلا است را خواهیم داشت.

طاهر علمی افزود: هر مدرسه یک محفل برای عزاداری امام حسین (ع) معرفی شده است و انتظار داریم مدارس با دانش آموزان عضو هیات در این مراسم با شور و حال حسینی حضور داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در طول ماه محرم در شبکه شاد روزانه یک شهرستان برنامه های خود را ارائه خواهد داد و برنامه دیگری به نام پویش فرهنگی که از اول محرم تا پایان محرم دانش آموزان می توانند در این پویش شرکت کنند و آثار فرهنگی و هنری خود را ارائه و در پایان به ۳۱۳ نفر در سطح کشور جایزه ارائه خواهد شد.همچنین آثار دانش آموزان در نمایشگاه مجازی به نمایش در خواهد آمد.

علمی گفت: عاشورا هم پیامی دارد و هم پیامدی. پیام مهم عاشورا مبارزه با ظلم است.دفاع از حق است.

پیامدهای عاشورا بسیار زیاد است که سازندگیهای عاشورا نام دارد. مهمترین پیامد عاشورا جدا شدن اسلام علوی از اسلام اموری است. شکسته شدن ابهت یزید و هزاران پیامد دیگری که میتواند در تاریخ مشاهده کرد و ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار