رشد و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مهمترین رسالت خبرگزاری پانا است

شیراز(پانا)-مسوول خبرگزاری پانا در استان فارس هدف از راه‌اندازی خبرگزاری پانا را رسالت مهم سازمان دانش‌آموزی یعنی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و تربیت دانش‌آموزان دغدغه مند برشمرد و گفت: به دلیل ذائقه مسئولیت پذیری دانش‌آموزان نسبت به جامعه این خبرگزاری شکل گرفت تا از مسیر و مجرای خبرنگاری، اصول زندگی اجتماعی، مطالبه گری و حس کنجکاوی را به دانش آموزان آموزش دهد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مهمترین رسالت خبرگزاری پانا است

سیده مریم ترابی ابراز امیدواری کرد تا دانش‌آموزان با فعالیت در این خبرگزاری به رشد اجتماعی مطلوب رسیده، تا در آینده نزدیک شاهد درخشش بیشتر مدیران کارآمد و وظیفه شناس در جامعه باشیم.

ترابی ادامه داد: در دنیای امروز انتقال سریع اطلاعات نقش کلیدی و اساسی در زندگی مردم دارد. انسان‌ها نیازمند اطلاع رسانی‌های به موقع و اخبار سریع هستند تا از اتفاقات اطراف خود مطلع شوند. از این رو خبرنگاران در جامعه نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. خبرنگاران می‌توانند با ارتباط موثر رابط مناسبی بین مردم و مسئولان باشند.

ترابی ادامه داد: خبرنگار کسی است که نسبت به مسائل اجتماعی مسئولیت داشته و پلی بین مسئولان و مردم باشد. او باید صحبت‌های حکومت را به مردم و از طرف دیگر باید حرف‌های مردم را به گوش مسئولان برساند.

او افزود: خبرنگار باید بی‌طرف باشد و نه آنقدر طرف مردم باشد که از فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت چشم پوشی کند و نه اینکه طرف دولت باشد و مطالبات مردم را نشنیده بگیرد.

مسوول خبرگزاری پانا در فارس اهل مطالعه بودن را برای خبرنگاران یک امر ضروری دانست و افزود: رسانه در حکومت‌های دموکراتیک رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شود. بنابراین یک خبرنگار دانا و اهل مطالعه است ، که موجب پیشرفت یک ملت می‌شود چرا که حرف‌های مسئولان را به مردم و مطالبات مردم را به گوش دولت می‌رساند.

او در مورد خبرگزاری پانا گفت: خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری دانش آموزی در دنیا است که در سال ۱۳۸۰ زمزمه‌های آن شروع شد و در سال ۸۱ به صورت رسمی در کشور آغاز به کار کرد و اساسنامه این خبرگزاری هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد و به صورت یک خبرگزاری رسمی، مشغول فعالیت است.

ترابی در خصوص فرایند عضوگیری خبرگزاری پانا گفت: این خبرگزاری ابتدای هر سال شروع به جذب دانش‌آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم می‌کند و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان دوره‌ها می‌توانند در این حرفه فعالیت کنند.

به گفته او هرساله بیش از 2 هزار دانش‌آموز علاقمند به خبرنگاری در سراسر استان جذب می‌شوند و آموزش‌های لازم در زمینه اصول خبرنویسی، مصاحبه و گزارشگری را به صورت حضوری و یا کارگاههای آنلاین فرا میگیرند.

او افزود: ا ابتدای شیوع کرونا در کشور همسو با نظام آموزشی،برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ما در خبرگزاری پانا فارس نیز به صورت آنلاین و غیرحضوری شد؛ از این رو نه تنها فعالیت آموزشی خبرگزاری تعطیل نشد بلکه حتی با قوت و کیفیت بهتری ادامه پیدا کرد.

ترابی ادامه داد: دوره مستندسازی خبری ویژه مربیان و دانش‌آموزان سراسر استان فارس برای نخستین بار در کشور در خبرگزاری پانا فارس برگزار شد و در این دوره که به صورت آنلاین و در سه گروه کلاسی بود بیش از یکصد نفر از دانش‌آموزان استان حضور داشتند.

او برگزاری دوره یادداشت نویسی خبری به صورت آنلاین ویژه دانش‌آموزان علاقمند در سراسر استان فارس با حضور بیش از 200 دانش‌آموز و مربی در قالب 4 گروه آموزشی را از دیگر اقدامات خبرگزاری پانا فارس در ایام کرونایی برشمرد.

مسوول خبرگزاری پانا فارس، یکی از اقدامات مهم این خبرگزاری در کشور را برگزاری دوره‌های آنلاین متمرکز کشوری عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق اهداف بسته تحولی امسال شاهد برگزاری دوره‌های هماهنگ تربیت خبرنگار دانش‌آموز در کشور بودیم به طوریکه در دوره تربیت خبرنگاران استان 354 دانش‌آموز از 59 منطقه آموزشی و در دوره تربیت خبرنگار مرکز استان 20 دانش‌آموز از نواحی 4 گانه شهر شیراز به صورت هماهنگ و کشوری در این دوره‌ها حضور داشتند و اصول مصاحبه، گزارشگری و خبرنگاری را در کارگاه‌های سه روزه به صورت مجزا در گروه دختران و پسران آموزش دیدند.

خبرنگار: سید سینا هاشمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار