یکی از اهداف برگزاری کلاس‌های تابستانی، جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز در فضای بیکران مجازی است

تهران (پانا) - نماینده‌ مجلس دانش آموزی  معتقد است با برگزاری کلاس‌های آموزشی تابستانی می توان علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز در فضای بیکران مجازی، دانش آموزی تربیت کرد که بر اساس سند تحول بنیادین، تمام ساحتی است. 

کد مطلب: ۱۲۰۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف برگزاری کلاس‌های تابستانی، جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز در فضای بیکران مجازی است

مبینا سبزعلی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره طرح تابستانی آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش، هر سال برای برنامه اوقات فراغت دانش آموزان، طرح پایگاه تابستانی را در مدارس با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان، در قالب برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی اجرا می کند.»

وی در ادامه گفت: «امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت سلامت دانش آموزان، طرح پایگاه تابستانی به صورت مجازی تقریبا در بیشتر مدارس منطقه ۱۴ و همچنین دیگر مناطق تهران اجرا می‌شود. همچنین در برنامه شاد، دانش آموزان می توانند با رفتن به صفحه «پایگاه تابستانی من» و ثبت نام در آن، از کلاس های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، آموزشی، مهارتی و... استفاده کنند.»

سبزه علی درباره مزایای طرح پایگاه تابستانی گفت: «از مزایای پایگاه تابستانی این است که می توان از استعداد و پتانسیل دانش آموزان در فضای کاملاً ایمن و چهارچوب بندی شده در خصوص ارتقای مهارت‌ها استفاده کرد و دانش آموزان تمام ساحتی که مد نظر سند تحول بنیادین است، تربیت کرد.»

وی گفت: «یکی از اهداف برگزاری این کلاس ها، جلوگیری از اتلاف وقت دانش آموز در فضای بیکران مجازی و همچنین کمک به پرورش آنها در همه ابعاد تربیتی است که به دنبال آن آینده ای بهتر برای این جامعه شکل می گیرد.»

در پایان سبزه علی درباره حضور یا عدم حضور دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس گفت: «با توجه به افزایش انتقال ویروس کرونا دلتا، در حال حاضر سلامت خانواده ها در اولویت است به همین دلیل بعضی خانواده ها با این فرض که اگر هم بچه ها یک سال از تحصیل عقب باشند، بهتر از بیمار شدن و خدایی نکرده از دست دادن جان آنها است، از حضور بچه های خود در مدرسه صرف نظر می کنند. با وجود واکسینه شدن معلمان باز هم نمی توانیم خیالمان را آسوده کنیم چون دانش آموزان هنوز واکسینه نشدند و این ترس همچنان وجود دارد. مخصوصا در دوره ابتدایی که بچه ها کوچک تر هستند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار