کمپین ضد ایرانی رژیم صهیونیستی و تکرار اتهامات بی‌اساس؛ گروه 7 علیه ایران بیانیه صادر کرد

تهران (پانا) - وزیران امور خارجه کشورهای گروه ۷ درباره حمله به کشتی صهیونیستی مرسر استریت بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کمپین ضد ایرانی رژیم صهیونیستی و تکرار اتهامات بی‌اساس؛ گروه 7 علیه ایران بیانیه صادر کرد

وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ (آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن) امروز بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی به صدور بیانیه ضدایرانی درباره حمله به کشتی صهیونیستی «مرسر استریت» پرداختند.

در بیانیه مشترک صادره از سوی وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ در این باره آمده است: حمله غیرقانونی به کِشتی «مرسر استریت» را محکوم می‌کنیم. این حادثه نقض حقوق بین المللی بود.

بیانیه صادره بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارکی در ادامه مدعی شده است: تمامی شواهد نشان می‌دهد که ایران در حمله به کشتی مرسر استریت نقش دارد! این حمله هیچ توجیهی ندارد.

بیانیه مذکور بی‌اشاره به مبارزه بی‌امان ایران با گروهک‌های تروریستی مصنوع محور غربی- عبری- عربی در منطقه مدعی شد: رفتار ایران در کنار حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

حمله ادعایی به مرسر استریت پنجشنبه گذشته در دریای عمان اتفاق افتاد و از همان ابتدا، آمریکا، انگلیس، رومانی، کانادا و ناتو بدون ارائه هرگونه شواهدی، با استفاده از تعابیر نامطمئنی چون «به احتمال زیاد ایران پشت ماجرا است» یا «در این حمله از یک یا تعداد بیشتری پهپاد استفاده شده است»؛ انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفتند.

جالب آنکه در راستای پذیرفتن راهبرد «بریتانیای جهانی» که بر مبنای توسعه نقش انگلیس در صحنه بین‌الملل در دنیای پسابرگزیت است؛ آمریکا مسئولیت پیشبرد این اتهام در شورای امنیت را به دولت لندن واگذار کرده بود.

این ادعاهای ساختگی در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست‌داشتن تهران در حمله به نفتکش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح‌کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام‌زدن‌های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان این که این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است، تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده‌اند.

خطیب‌زاده با تاکید بر این که اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایشان دوا نمی‌شود و هر کس باد بکارد، طوفان درو می‌کند. ایران لحظه‌ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی‌کند.

وی همچنین روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند. آنها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضد ایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار