راه یابی ۱۱۴ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد نانو در سال ۱۴۰۰

سنندج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از راه‌یابی ۱۱۴ دانش آموز استان به مرحله دوم دوازدهمین دوره المپیاد نانو و کسب رتبه اول کشوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی ۱۱۴ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد نانو در سال ۱۴۰۰

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی با اعلام این خبر و تبریک موفقیت های دانش آموزان استان در کنکور سراسری، المپیاد های علمی و نانو گفت: ۱۱۴ نفر از دانش آموزان استان با درخشش در مرحله اول آزمون المپیاد نانو ، به مرحله دوم راه یافتند و کردستان برای چندمین سال متوالی رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی افزود: در مجموع دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیاد، استان آذربایجان شرقی با ۶۴ راه یافته، تهران با ۴۳ راه یافته و اصفهان با ۳۷ راه یافته بعد از کردستان در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

قربانی با بیان اینکه دو هزار و ۵۷۹ نفر از دانش آموزان استان در مرحله اول المپیاد در سال تحصیلی جاری شرکت کرده بودند، اظهار کرد: خوشبختانه ۱۱۴ نفر از دانش آموزان استان، به مرحله دوم المپیاد راه یافتند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین به تعداد برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد به تفکیک شهرستان ها پرداخت و گفت: تعداد ۵۹ نفر از دانش آموزان راه یافته به مرحله دوم از سنندج، ۱۶ نفر مریوان، ۱۲ نفر قروه ، ۱۲ نفر سقز، ۷ نفر دیواندره، ۵ نفر دهگلان و ۳ نفر نیز از بیجار هستند.

وی همچنین به نتایج المپیاد های نانو در سال گذشته و کارنامه دانش آموزان استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۱۰۳ نفر از دانش آموزان به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند که در مرحله نهایی ۱۳ نفر موفق به کسب مدال شدند که حاصل تلاش دانش آموزان استان، کسب یک مدال طلا، دو نقره و ۱۰ برنز بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد که با آموزش و برگزاری کلاس های ویژه، دانش آموزان استان در مرحله دوم المپیاد نیز موفق عمل کرده و توفیقات سال گذشته مجدد تکرار و حفظ شود.

وی در پایان با تبریک این موفقیت ارزشمند به دانش آموزان برگزیده، خانواده های محترم آنان و جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان، از زحمات کلیه معلمان پر تلاش، مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس، اهتمام و برنامه ریزی معاونت آموزش متوسطه استان و همکاران این حوزه در سطح اداره کل و شهرستان، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه و کلیه دست اندرکاران امر در تمامی سطوح که در کسب این موفقیت نقش آفرینی کرده اند، تشکر کرد.

گفتنی است طی پنج سال گذشته، کردستان در المپیاد نانو حائز رتبه اول کشوری بوده و دانش آموزان کردستانی با کسب مدال های رنگارنگ افتخار آفرینی کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار