با یک آجر هم می‌توان خیر مدرسه ساز شد

تهران (پانا) - طاهره شفاعی دختر یک بانوی نیک اندیش درباره کار مدرسه سازی و خیر شدن توضیحاتی داد و تاکید کرد که با یک آجر هم می‌توان خیرمدرسه ساز شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
با یک آجر هم می‌توان خیر مدرسه ساز شد

چند سال پیش بچه‌های روستای آق قلعه در آذربایجان شرقی مجبور بودند برای رفتن به مدرسه، یکدیگر را با طناب ببندند که از یک مسیر صعب العبور رد شوند و به مدرسه برسند. این موضوع دغدغه بسیاری از دانش‌آموزان این روستا بود تا اینکه خبرنگاری در صدا و سیما گزارشی از وضعیت تحصیلی این منطقه تهیه کرد و در یک برنامه تلویزیونی پخش شد. درست چند روز قبل از این مصاحبه، خانم شفاعی به دخترش که خود معلم بود، گفته بود درباره مدرسه سازی تحقیق کند تا ارثیه پدری اش را برای ساخت مدرسه هزینه کند؛ اما پس از آنکه این صحنه را در تلویزیون مشاهده کرد، به سرعت تصمیم خود را عملی کرد و از طریق دخترش، کار ساخت مدرسه در این روستا را آغاز کرد.

ادامه داستان این بانوی نیک اندیش را از زبان دخترش، طاهره شفاعی می‌خوانیم:

حافظی ما را با مدرسه سازی آشنا کرد

طاهره شفاعی درباره چگونگی ورود خود به عرصه مدرسه سازی به پانا گفت: «حدود 5 سال پیش بود، زمانی که مادرم فیلم مشقت‌های بچه‌های روستای آق قلعه را از تلویزیون مشاهده کرد، من که خودم سال‌های سال معلم بودم با آشنایی قبلی که با دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور داشتم، مشورت کردم و ایشان بسیار ما را به این کار تشویق کرد و باعث و بانی این کار خیر در خانواده ما شد.»

دختر این بانوی نیک اندیش بیان کرد: «با راهنمایی ایشان، کار ساخت مدرسه در این روستا که بسیار محروم بود، آغاز شد و مدرسه ای کوچک برای بچه‌های روستا به همت مادرم ساخته شد. بعد از این موضوع، هر ساله در جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز در تبریز از من و مادرم دعوت به عمل می‌آمد که در چندین جلسه این مجمع شرکت کردیم که بسیار تصمیمات خوبی در آن برای دانش‌آموزان گرفته شد. همچنین با همراهی مادر در طرح یاران منطفه 19 تهران که منطقه بسیار محرومی هم بود، مشارکت کردیم.»

با یک آجر هم می‌توان خیرمدرسه ساز شد

وی اظهار کرد: «خانواده ما همگی از جمله مادرم، همیشه دنبال علم و فرهنگ بودند. مادرم که مادر شهید هم هستند، همیشه دوست داشت که برای مناطق محروم مدرسه بسازد زیرا احساس دین همیشه به بچه های کشورش داشت.»

مشارکت در طرح یاران شهر تهران

گفتنی است طرح یاران طرحی است که در آن چند خیر به اتفاق برای ساخت یک مدرسه اقدام می‌کنند. خیر نیک اندیش طاهره شفاعی در ساخت مدرسه شهادت (طرح یاران شماره 12) در منطقه 19 شهر تهران نیز مشارکت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار