عصر امروز:

قلب سبز تبریز افتتاح شد

تبریز(پانا)- عصر امروز پروژه بزرگ پارک باغشمال در محدوده مرکزی شهر تبریز با حضور مسئولان ارشد استانی و شهری به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۴۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
قلب سبز تبریز افتتاح شد

پروژه مجموعه فرهنگی و تاریخی باغشمال تبریز، یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری است که در زمین‌های پادگان سابق لشگر ۲۱ حمزه احداث شده است.

فاز نخست این مجموعه شامل فضای سبز، کف‌سازی و مبلمان پارک مراحل پایانی احداث را طی کرده و به بهره‌برداری رسید.

مساحت کل مجموعه تاریخی -فرهنگی اغشمال ۱۰ هکتار است که فاز اول آن در مساحتی معادل ۴۶ هزار مترمربع امروز به بهره‌برداری رسید.

با توجه به بزرگی مساحت پارک باغشمال و لزوم استفاده هر چه سریع تر شهروندان از این فضای سبز و مفرح در مرکز شهر تبریز، مطابق برنامه ریزی ها مقرر شد در ۲ فاز احداث و افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد که بر این اساس ۴۶ هزار مترمربع آن در فاز اول احداث و ۵۳ هزار مترمربع آن در فاز دوم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

جدول کشی و کف سازی با کف پوش های رنگی در اشکال متفاوت، نمای ساختمان های مستقر در پارک، نصب درب و پنجره، فنس کشی و حصار کشی فاز ۲ پارک باغشمال، آزادسازی و بازگشایی دیوارهای پارک از سمت خیابان ارتش و خیابان آزادی و همچنین تأمین روشنایی از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

برای تملک و اجرای این پارک، سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و شهرداری منطقه ۳ تبریز ماموریت اجرای آن را به عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار