از سوی جهانگیری

برنامه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری برنامه ویژه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی و همچنین آیین‌نامه اجرایی تشویق به مشارکت برای حمایت از تجمیع توانمندی‌های شرکت‌ها و تقویت آنها را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری برنامه ویژه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه فراگیر، برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی را تصویب کرد.

برنامه یاد شده دارای ۵ حوزه عملیاتی شامل حوزه‌های ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش بیمه درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای جامعه عشایر کشور به ویژه در زمان کوچ، ارتقای پوشش بیمه اجتماعی در مناطق عشایری و ارتقای پوشش خدمات حمایتی در مناطق عشایری با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی مربوط در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه است.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تشویق به مشارکت برای حمایت از تجمیع توانمندی‌های شرکت‌ها و تقویت آنها

معاون اول رییس جمهوری همچنین آیین‌نامه اجرایی تشویق به مشارکت برای حمایت از تجمیع توانمندی‌های شرکت‌ها و تقویت آنها را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با هدف ایجاد یک چارچوب در قوانین و مقررات کشور به منظور حمایت از مشارکت و بزرگ مقیاس شدن فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و به استناد ماده (۱۵) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، آیین‌نامه تشویق به مشارکت موضوع ماده مذکور را تصویب کرد.

آیین‌نامه فوق با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت برای آن دسته از شرکت‌هایی که به شکل ادغام و یا گروه اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم) با یکدیگر مشارکت می‌کنند، تهیه و تدوین شده است.

نحوه ادغام شرکت‌ها با یکدیگر، تشکیل گروه اقتصادی مشترک، شرایط اعطای مشوق‌ها و نظارت بر حُسن اجرای آیین‌نامه، از جمله موارد مندرج در آیین‌نامه یاد شده هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار