کنترل خیز خطرناک نوع دلتای کرونا نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت خطرناک ناشی از شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در جامعه، نسبت به کنترل آن از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کنترل خیز خطرناک نوع دلتای کرونا نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان تصریح کرد: در حال حاضر ۵۱۰ نفر در بیمارستان ها بستری بوده و ۲۰۰ نفر هم در منازل بستری و در قرنطینه هستند.

او افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی با استفاده از توان و ظرفیت بالای خود در راستای مقابله با شیوع این ویروس اقدام کنند.

استاندار اردبیل توجیه مردم برای جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تمام اماکن از جمله آبدرمانی ها، تالارها و قهوه خانه تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در صورت تخلف به صورت جدی برخورد می شود.

بهنام جو بیان کرد: رستوران ها نیز به صورت بیرون بر فعالیت می کنند و در صورت پذیرش مشتری در داخل طبق قانون عمل می شود.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری دسته جات گفت: خیز جدید کرونا با شیوع نوع دلتا بسیار خطرناک بوده و لازم است در برگزاری هر نوع مراسمی تعهدات لازم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی اخذ شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این خیز کرونا خطرناک بوده و افرادی که واکسن دریافت نکرده اند را بیشتر درگیر می کند، واکسیناسیون در حال انجام در استان و کشور را گامی مهم در راستای مقابله با کرونا دانست.

بهنام جو از واکسیناسیون روزانه ۱۰ هزار نفر در استان خبر داد و افزود: با انجام واکسیناسیون تا دو ماه آینده از مرحله حساس کرونا عبور می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه ویروس جهش یافته دلتای کرونا قدرت انتشار بالایی دارد، گفت: این ویروس در عرض چند روز می تواند کل اعضای یک خانواده را درگیر کند.

شهرام حبیب زاده با اشاره به واکسیناسیون ۸۰ درصد سنین بالای ۶۰ سال افزود: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستانی در صدد افتتاح نقاهتگاه هستیم.

او بیان کرد: در صورت عبور از این خیز کرونا و واکسیناسیون آحاد مختلف جامعه تا چند ماه آینده خیز دیگری در کشور نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار