انجام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس

واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ نفر از فرهنگیان در منطقه ۱۵

تهران(پانا)- واکسیناسیون فرهنگیان منطقه ۱۵ ازامروز شروع شده و روزانه ۵۰۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه تختی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران انجام می‌پذیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ نفر از فرهنگیان در منطقه ۱۵

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۵، جلسه مدیران مدارس با مدیر منطقه با موضوع بازگشایی مدارس و چگونگی انجام واکسیناسیون، به صورت مجازی در بستر شاد برگزار شد.

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک اعیاد گذشته به ویژه عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: بیماری کرونا یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای این زمان است که موجب تغییرات زیادی در دنیا شده است به خصوص در حیطه آموزش در کل دنیا حدود یک میلیارد و پانصدو نود دانش آموز از آموزش حضوری محروم شده اند و تحقیقات بین المللی نشان می دهد درحوزه فردی و روانی، افزایش آسیب های اجتماعی از جمله ترس، استرس، ترک تحصیل و افت آموزش و یادگیری را داشته است.

شهریاری ادامه داد: مدرسه یک پایگاه اجتماعی است که موجب رشد اجتماعی ، جامعه پذیری ، مهارت ارتباطی و هویت اجتماعی دانش آموزش می شود و تاثیر زیادی در رشد شخصیت دانش آموزان دارد.

وی اذعان کرد: دراین ایام بهترین کار و سیاست کلان ما که بتواند نظام تعلیم و تربیت را به سرمنزل مقصود برساند عواملی از جمله پوشش تحصیلی حداکثری، ارتباط موثر حداکثری ، نظارت و کنترل و پایش حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری، مسئولیت پذیری حداکثری، مشارکت حداکثری، پاسخگویی حداکثری، وقت گذاری حداکثری، همکاری حداکثری، و هوشیاری حداکثری است و تحقیقات نشان داده با این عوامل می توانیم آموزش خوب و با کیفیتی را تضمین کنیم.

شهریاری عنوان کرد: تمام کشورها از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کرده اند و تمایل به بازگشایی مدارس دارند و معتقدند حتی اگر کارکنان واکسینه شود لازم است بسته هایی آماده شود که نقش خانواده در آموزش و یادگیری پررنگ تر شود.

وی اذعان کرد: در نظام تعلیم و تربیت مدرسه، مهمترین جایگاه را دارد و باید بدرخشد و جریان پیدا کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش منطقه ۱۵، در ادامه در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان گفت: بهترین واکسن، اولین واکسنی است که در اختیار شما قرار می گیرد، بنابراین ایرانی یا خارجی آن مطرح نیست. مهم این است که واکسن سبب محافظت و مصونیت فرد در مقابل بیماری می شود اما هیچ واکسنی مصونیت کامل ندارد، بنابراین باید رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان ادامه داشته باشد.

شهریاری ادامه داد: در بازگشایی مدارس باید سه تا «ت» مورد توجه قرار گیرد. تردد، تجمع و تهویه یعنی اینکه در محیط آموزشی دائم تهویه هوا باشد، از تجمع خودداری شود و ترددها تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه در ادامه گفت: هم اکنون اولویت ما واکسیناسیون همکاران است که از امروز شروع شده و روزانه ۵۰۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ شان فرهنگیان در ورزشگاه تختی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران انجام می شود.

شایان ذکر است، در پایان این جلسه شهریاری، در خصوص اورژانس اجتماعی دانش آموزان(1570)و همچنین ارزیابی و تحلیل عملکرد یک سال تحصیلی توسط مدیران مدارس، نکات مهم و مبسوطی را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار