معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد:

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در پاسخ به این سوال که «چرا میزان استفاده از ماسک در استان گیلان کم است، اظهار کرد: متاسفانه سه گروه از مردم از زدن ماسک امتناع می کنند که چندین علت عمده دارد.

وی گروه اول را شامل افرادی دانست که قبلا به کرونا مبتلا شده و سپس بهبود پیدا کرده اند. این افراد تصور می کند که دیگر به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در مقابل کرونا مقاوم هستند، بنابراین ماسک نمی زنند، اما این تصور نادرست است و امکان ابتلای چندین باره به کرونا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گروه دوم افراد مبتلا نشده به کرونا هستند، گفت: متاسفانه افرادی که طی یک سال و نیم گذشته کرونا نگرفته اند، احساس می کنند که کرونا دیگر سراغ آنان نمی رود، در حالی که چنین نیست و هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

حیدرزاده، گروه سوم را افرادی دانست که به واسطه مسائل اقتصادی به ماسک دسترسی ندارند و خاطرنشان کرد: از سازمان ها و دستگاه های خدمت رسان می خواهیم اقدام به تهیه ماسک رایگان یا ارزان قیمت برای این قشر کنند.

وی با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت: مردم نسبت به استفاده از ماسک در ساعاتی که خارج از منزل هستند، اهتمام داشته باشند و در اماکن شلوغ و سربسته و پرازدحام حتما ماسک بزنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست از ماسک های یکبار مصرف سه لایه بیش از یک روز استفاده نکنند و متذکر شد: ماسک ها در صورت خیس شدن قابل استفاده نیستند. ماسک های قابل شست وشوی دارای سیب سلامت نیز مطابق دستورالعمل گفته شده در بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار