از برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش تا واکسیناسیون فرهنگیان

تهران (پانا) - بسته خبری هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش شامل اخبار مهمی مانند برگزاری اجلاس 35 روسای آموزش و پرورش و واکسیناسیون فرهنگیان بود که در حاشیه اجلاس در اردوگاه شهید باهنر وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس از اول مهرماه 1400 توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
از برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش تا واکسیناسیون فرهنگیان

صبح روز 3شنبه 5 مردادماه با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، «سی و پنجمین اجلاس دوروزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور» در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران، آغاز شد.

برنامه‌های این اجلاس که در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد، با سخنرانی «حضرت آیت‌الله جوادی آملی»، در روز نخست، آغاز و با سخنان وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داشت.

تحول و منابع انسانی، تحول در برنامه‌های درسی کتاب و مواد آموزشی، نوآوری در روش های سنجش و ارزشیابی و تضمین کیفیت، چگونگی صیانت از امنیت و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان معلم و خانواده، مرور دستاوردها و تجارب نظام‌های آموزشی کشورهای مختلف در دوران کرونا، تحول و برقراری عدالت در فرصت‌های یادگیری، تمهیدات ایجادشده برای شروع سال تحصیلی جدید از سوی وزارت بهداشت، پروژه مهر و جهت‌گیری‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش در تحقق سند تحول بنیادین، از جمله موضوعاتی بود که در اجلاس دو روزه به آن پرداخته شد.

در این مراسم تمام مدیران و معاون وزارت آموزش و پرورش به اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای معاونت خود پرداختند این اجلاس در روز چهارشنبه 6 مردادماه با سخنان رئیس‌جمهور خاتمه یافت.

تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، جزئیات واکسیناسیون ۹۳۰ هزار معلم، بررسی نحوه بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش‌آموزانِ با نیاز ویژه و برگزاری اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا از جمله اخبار مهم این هفته بود که مشروح آن را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس

مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور درباره تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس گفت: در مدارسی که لوله کشی داشتند و علمک گاز به مدارس رسیده بود سیستم‌های گرمایشی را استاندارد کردیم حدود 14 هزار مدارس عشایری داریم که گاز و برق ندارند که در آنان باید از بخاری نفتی استاندارد استفاده کنیم.

آغاز واکسیناسیون فرهنگیان از فردا

آیین واکسیناسیون فرهنگیان سراسر کشور روز گذشته همزمان با عید سعید غدیر خم، با حضور سعید نمکی؛ وزیر بهداشت و محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در این برنامه، شصت معلم به صورت نمادین واکسن کرونا به آن ها تزریق انجام شد. در این مرکز، واکسیناسیون همه فرهنگیان از فردا شنبه 9 مرداد آغاز و تا پایان واکسیناسیون همه فرهنگیان، ادامه خواهد داشت.

بر اساس تفاهم بین وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش، تهیه لیست معلمان و نوبت دهی فرهنگیان بر عهده وزارت آموزش و پرورش و تامین، تهیه و تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

شایان ذکر است؛ شروع نمادین واکسیناسیون 7 مرداد 1400 همزمان با عید سعید غدیر خم و شروع رسمی از 9 مرداد 1400، حداکثر خاتمه تا 25 مرداد 1400است. همچنین در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و مناطق روستایی از ظرفیت موجود مراکز واکسیناسیون شبکه‌های بهداشت و درمان استفاده شود و نیاز به ایجاد مرکز جداگانه نخواهد بود.

در شهرهای بالای ۲۰هزار نفر با توجه به جمعیت گروه هدف در صورت لزوم نسبت به ایجاد پایگاه جدید(تجمیعی) به تعداد مورد نیاز بر اساس جمعیت گروه هدف اقدام می شود.

مدیر پایگاه تجمیعی( نیروی آموزش و پرورش)، پزشک پایگاه، واکسیناتور ( با مشارکت از نیروهای پرستاری، مامایی، بهیار و یا گروه های پیراپزشکی فیلد درمان)، متصدی ثبت سامانه و احراز هویت( نیروی آموزش و پرورش)، خدمات ( نیروی آموزش و پرورش) و ناظرین فنی و تحویل و تحول فرایند تحویل، توزیع و بازگشت واکسن (مرکز بهداشت) هستند.

اولویت واکسیناسیون دانش‌آموزانِ با نیاز ویژه

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت معلمان مدارس استثنایی باید در اولویت اول واکسیناسیون قرار بگیرند، زیرا با دانش‌آموزان خود ارتباط فیزیکی دارند.

پوشش 4 میلیونی دانش‌آموزان در 30 هزار پایگاه تابستانی

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد با ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام برای شرکت در فعالیت‌های اوقات فراغت، کلاس بندی‌ها در شبکه شاد آغاز و در روز ششم تیرماه به طور رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت به میزبانی استان زنجان در سراسر کشور افتتاح شد.

وی همچنین اعلام کرد کلاس‌های 30 دقیقه‌ای در طول 6 هفته برای فعالیت‌های اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

اعطای نشان خادم القرآن برگزیده کشور به مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش

در بیست و ششمین همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم، نشان خادم القرآن کشور در بخش مدیریت امور قرآنی از سوی ریاست جمهوری به محمد رضا مسیب زاده اعطا شد.

بازگشایی مدارس از مهرماه

محسن حاجی‌ میرزایی در حاشیه اجلاس امسال درباره سناریوهای در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: ٣٠ درصد از مدارس ما جمعیت کمتر از ۵٠ دانش‌آموز دارد و به شرط رعایت فاصله اجتماعی بدون مشکل سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: درباره واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، رانندگان سرویس‌های مدارس گفت‌وگو کردیم و قرار است این موضوع از عید غدیر با واکسیناسیون معلمان آغاز شود و واکسیناسیون رانندگان سرویس نیز بعد از روشن شدن مسیر تردد دانش‌آموزان بعد از شروع سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد به جهت اینکه در مدارس یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر کادر مدرسه داریم و اگر اکنون وزارت بهداشت واکسیناسیون داشته باشد این کار در یک هفته تا ١٠ روز انجام خواهد شد لذا کار قبل از پایان مرداد به اتمام می‌‌رسد.

حاجی میرزایی در مورد الزامی بودن یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان گفت: در این باره ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند. مطالعات گسترده در حوزه بهداشت جهانی و تجزیه قالب کشورها حاکی از آن است که مدارس باز شوند سال گذشته هم برخی کشورها مدارس را بازگشایی کردند اما دور بودن از مدرسه مخاطرات بسیاری دارد.

در انتظار «رفع عیوب مجوز افزایش فوق العاده ویژه معلمان» برای صدور احکام معلمان هستیم

ناصر سلیمان زاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صدور مجوز افزایش فوق العاده ویژه معلمان گفت مجوز افزایش فوق العاده ویژه معلمان براساس نظر مراجع حقوقی قابلیت اجرا ندارد، در انتظار رفع اشکالات مجوز فوق از سوی سازمان برنامه و بودجه برای صدور احکام معلمان هستیم.

پرونده سی و نهمین جشنواره فردا بسته شد

پرونده سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا که به حق بزرگ ترین رویداد فرهنگی هنری کشور نامیده شده، هم‌زمان با عید سعید غدیر و اعلام نتایج برگزیدگان جشنواره که بالغ بر 2000 دانش‌آموز هنرمند کشور است، در حالی بسته می‌شود که این پایان سرآغازی برای ورود به دوره ای جدید از این جشنواره است.

این جشنواره روز 4شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش به اتمام رسید و اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف اعلام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار