شرایط کرونایی باعث گسترش زیست‌بوم آموزش و پرورش به خانواده و جامعه شد

اصفهان (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان، محاسن و معایب آموزش مجازی در دوران کرونایی را برشمرد. وی همچنین در خصوص چالش‌های بازگشایی مدارس و آموزش در شرایط پساکرونایی مطالبی را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شرایط کرونایی باعث گسترش زیست‌بوم آموزش و پرورش به خانواده و جامعه شد

زهرا قجاوند در خصوص نکات مثبت و منفی آموزش در شرایط کرونایی به پانا گفت: «در خصوص تأثیر بیماری کرونا بر آموزش و پرورش، می توان گفت هم محاسنی را دارا بود و هم معایبی را؛ یکی از عمده ترین محاسن آن، این بود که ما نشان دادیم می‌توانیم در مواجهه با شرایط بحرانی و پیش بینی نشده، یک وفاق ملی داشته باشیم. صرف نظر از همکاری بسیار عالی مردم ما در این زیست بوم جدید، همکاران ما در آموزش و پرورش در همۀ حوزه ها، در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، در حوزه های اقتصادی برای کم کردن چالش ها و مشکلات این بیماری و اثرات منفی آن تلاش کردند که در کنار مردم تعریف بشوند. البته باید تاکید کرد این فرایند، روی سیستم آموزشی و تربیتی ما تأثیرات خاصی به جا گذاشت.»

رئیس ادارۀ آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان همچنین اضافه کرد: «در این زیست بوم جدید ما خیلی چیزها را یاد گرفتیم. خیلی از مطالب را برای اولین و یا حتی آخرین بار تجربه کردیم. فضای منحصر به فردی برای ما ایجاد شد، فضایی که در آن خود ما هم آسیب هایمان را متوجه شدیم و سعی کردیم این آسیب ها و فاصله های آموزشی را بین خودمان، دانش آموزانمان و خانواده هایمان حل و فصل کنیم. در کنار این آموخته ها و یادگیری های جدید، تلاش کردیم که با نوآوری ها و خلاقیت هایی که به خرج می‌دهیم، بتوانیم فضا را برای همۀ افراد نسبت به شرایط سابق قابل لمس و قابل درک کنیم.»

قجاوند در خصوص چالش های بازگشایی مدارس بیان کرد: «در صورتی که ما بازگشایی مدارس را داشته باشیم، باید به چند مورد و جنبه همزمان با هم بپردازیم. اول اینکه در فضای مدرسه سعی کنیم شرایط کرونایی را به دقت پیگیری، رصد و مراقبت کنیم؛ مثلا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه یابد تا در این زمینه در مدارسمان مشکلی نداشته باشیم. در کنار این، آن چیزی که انتظار می رود و می توان پیش بینی کرد این است که ما تلاش کنیم در فرصت پیش آمده از بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزانمان بهره ببریم که کم و کسری ها و چالش های آموزشی و تربیتی مدتی که به خاطر کرونا مدارس را بسته نگه داشتیم، کم کنیم. این هم قطعا با مدد خود دانش آموزان و همراهی اولیاء محقق می‌شود.»

وی در ادامۀ صحبت های خود افزود:«مهمتر این است که اگر واقعا دانش آموزان ما در این مرحله دچار مشکلات جسمانی و یا کم و کاستی های روانی شده باشند را باید سریعا پوشش دهیم. در واقع، کار سنگین کرونایی را در حالت پساکرونایی به حداقل برسانیم.»

رئیس ادارۀ آموزش و پرورش ناحیۀ یک اصفهان در جمع بندی سخنانش تاکید کرد: «در مجموع فکر می کنم صرف نظر از مشکلات عدیده ای که این دوران و حالت پساکرونایی برای ما ایجاد می‌کند، ما باید برای آن فضا هم آماده شویم. ما می توانیم به محاسنی از قبیل هم افزایی ملی، همکاری همه جانبه و همین طور نزدیک شدن پیوندهای خانواده و مدرسه اشاره کنیم. چرا که این فضا دیگر یک فضای منحصر به مدارس نیست و ما توانستیم این فضا را به سطح جامعه گسترش دهیم و با همکاری خوبی که اولیاء و دانش‌آموزان نشان دادند، یک زیست بوم جدید را برای خودمان تعریف کردیم.»

خبرنگار: مهدی صادقی بصیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار