ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

اردبیل(پانا) - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۱۴۱ پله‌ای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی و بومتریک دانشگاه‌های جهان و یک پله‌ای در بین دانشگاه‌های کشور نسبت به دوره قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

به گزارش دانشگاه محقق اردبیلی، داود سیف‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آخرین رتبه‌بندی و بومتریکس(جولای ۲۰۲۱) که بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه گوگل اسکولار و تعداد لینک‌های دریافتی وب سایت دانشگاه‌ها از وب سایت‌های دیگر منتشر می‌شود، دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۴۱ رتبه ارتقا در جهان و یک رتبه ارتقا در ایران، در جایگاه یک هزار و ۹۸۹ جهان و ۳۹ کشور قرار گرفت.

او افزود: در سه سال اخیر رتبه دانشگاه محقق اردبیلی ۷۵۵ پله در جهان و ۱۸ پله در کشور ارتقا داشته و امسال برای اولین بار توانست در جمع ۲ هزار دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در این رتبه‌بندی دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه ۲۶ و در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه ۲۰ را کسب کرده است.

سیف‌زاده تصریح کرد: در رده‌بندی اخیر دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی همانند دوره قبل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.

گفتنی است دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار