استاندار زنجان:

آیین‌های محرم باید در فضاهای باز برگزار شود

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مراسم محرم، باید با توجه به شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فقط در فضاهای باز برگزار شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌های محرم باید در فضاهای باز برگزار شود

فتح‌الله حقیقی در دیدار با شماری از مداحان شاخص استان زنجان با اشاره به اینکه در هر تجمعی امکان افزایش ابتلا به کرونا و در میان مبتلایان هم احتمال افزایش مرگ و میر وجود دارد، افزود: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به ویژه در آیین های محرم، همچنان مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها و برنامه های محرم، چشم‌وهمچشمی‌ها کنار گذاشته شود، چون این نوع حرکات، جان مردم را به خطر می‌اندازد اظهار کرد: از مداحان درخواست داریم مساعدت کنند تا در ۲ سه هفته آینده، میزان استقبال از واکسن را افزایش دهیم تا بتوانیم به سبب آن، مشکلات را هم کاهش دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید همه باهم کمک کنیم تا رعایت پروتکل‌ها به حد اعلا برسد، افزود: همچنان که زنجان در سالهای گذشته در موارد بسیاری الگوی کشوری بوده است، در محرم امسال هم، باید در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نمونه و زبانزد شود.

حقیقی با اشاره به اینکه تعداد تست‌های بالا موجب تسریع در شناسایی مبتلایان و درمان سریع و نیز جلوگیری از گسترش ویروس می‌شود، گفت: سازمان بهداشت جهانی و نیز ستاد ملی کرونا از استان زنجان به دلیل کسب رتبه اول در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل کرونا، تجلیل کرده است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه به دلیل اعتقاد قلبی به ائمه و معصومین، علاقه مندم که مداحان را یاری کنم، افزود: حقیقت این است که از زمان حضور در استان، درگیری با مشکلات موجود که ریشه آنها هم به سالهای گذشته برمی‌گردد، همه وقت ما را پر کرد و این مجال پرداختن به برخی دیگر از مسائل را از ما گرفت.

وی با بیان اینکه زمانی که وارد استان شدم مسائلی وجود داشت که اگر درصدد رفع آنها برنمی آمدم، مسائل جدی استان، برجای می ماند و موجب عذاب وجدان می‌شد، گفت: مسائلی مانند حل مشکل پسماند روی و فروش آن به نفع مردم، پیگیری و تسهیل در روند اجرای ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین، افزایش حجم سرمایه گذاری استان و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در سطح ملی از جمله آنها بود.

استاندار زنجان ساخت ۳۰ قسمت از سریال شهید شهریاری در زنجان با هدف نشان دادن ظرفیت بالای استان در سطح کشور و داشتن افرادی شاخصی مانند شهید شهریاری، ساماندهی وضعیت باغ‌شهرها، فراهم کردن زمینه برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان و.. را از دیگر پروژه های مطرح و مهم عنوان کرد و افزود: این اقدامات حقیقتا فرصت زیادی از ما گرفت که دیدار با ۵۷ مقام ملی، برای رایزنی در خصوص این طرح‌ها، تنها بخشی از موارد زمان‌بر بودن آنها است.

این مسئول با اشاره به اینکه کمک به جامعه مداحی باعث افتخار من است، گفت: من به عنوان استاندار، افتخار می کنم اگر بتوانم باری از دوش شما برداشته و گامی در راستای کاهش مشکلات شما بردارم.

وی در ادامه از تشکیل جلسه تسهیل و رفع مشکلات مداحان در حد توان خود با حضور نمایندگان جامعه مداحان استان و مدیران دستگاه‌های ذیربط خبرداد و افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نشستی با حضور معاونین و مدیران برخی از دستگاه‌های استان از جمله، تبلیغات اسلامی، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی و .. تشکیل و پیشنهادهای عملی و البته در حد توان من مطرح و راهکارهای عملی هم ارائه شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: هر کاری که از دستم برآید صادقانه برای مداحان انجام می دهم.

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه مبنای عمل در برگزاری مراسم ایام محرم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: برگزاری آیین های عزاداری در فضاهای باز با توجه به شرایط کرونایی و لزوم حفظ جان مردم از تاکیدات ستاد مقابله با کرونا است که قطعا باید مورد توجه همه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار