گفت‌وگو با هانیه رستمیان ملی‌پوش تیراندازی

پرچمداری در المپیک تا همیشه یادم می‌ماند

تهران (پانا) - یکی از اتفاق‌های جالبی که در آستانه آغاز المپیک توکیو۲۰۲۰ افتاد، این بود که بنا بر دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر انتخاب یک پرچمدار زن و یک پرچمدار مرد برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک، مقرر شد علاوه بر صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال، یک خانم نیز پرچمدار دیگر کاروان کشورمان باشد و این مسئولیت به عهده‌ هانیه رستمیان، بانوی تیرانداز المپیکی ایران در رشته تپانچه گذاشته شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
پرچمداری در المپیک تا همیشه یادم می‌ماند

به‌گزارش ایران،‌ رستمیان اظهار داشت، درخصوص انتخابش به عنوان پرچمدار بانوی کاروان کشورمان چنین صحبت کرد: «از این اتفاق خیلی خوشحالم و این افتخاری بزرگ برای من بود که به عنوان پرچمدار زن کاروان ایران در المپیک انتخاب شدم و نماینده بانوان ورزشکار ایران در این رویداد بزرگ شدم.»

در ابتدا قرار بود تنها صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار ایران باشد ولی بعد قرار شد یک پرچمدار زن هم در کنارش باشد. رستمیان درباره اینکه تصور می‌کرد شانس پرچمداری به او رو کند، چنین پاسخ داد: «نه فکرش را نمی‌کردم. چون تعداد ورزشکارانی که در افتتاحیه المپیک شرکت می‌کنند 10 نفر هستند و تعدادشان کم است، فکر نمی‌کردم که بتوانم حضور داشته باشم. ضمن اینکه ما، معمولاً نمی‌توانیم در افتتاحیه‌ها شرکت کنیم ولی وقتی این اتفاق افتاد، خیلی خوشحال شدم و این پرچمداری باعث افزایش روحیه من در مسابقات شد و انگیزه بیشتری پیدا کردم.»

پرچمداری کاروان ورزشی در المپیک، اتفاقی است که برای کمتر ورزشکاری رخ می‌دهد. رستمیان حس و حالش از پرچمداری کاروان ایران را این طور ادامه داد: «خود حضور در المپیک برای من افتخار خیلی بزرگی است ولی بعد از آن حضور در مراسم افتتاحیه و پرچمداری کاروان، این حس خوب را برای من مضاعف کرده است و می‌توانم بگویم که پرچمداری ایران جزو بهترین اتفاق‌های زندگی ورزشی‌ام است که بهترین خاطره ورزشی‌ام شد و همیشه هم یادم می‌ماند.»

اینکه هر کاروانی یک پرچمدار مرد و یک پرچمدار زن داشت، نشان از رعایت برابری جنسیتی در المپیک بود. رستمیان در این باره گفت: «این موضوع خیلی مهم بود که در این رویداد به برابری جنسیتی توجه کردند. با این تصمیم، همه ورزشکاران فهمیدند که هیچ فرقی بین آقایان و خانم‌ها نیست و شرایط برابری برای حضور در همه میادین داریم و تبعیض جنسیتی معنا ندارد. حالا هم خوشحالم زمانی که این اتفاق برای اولین بار افتاد، من به عنوان پرچمدار زن ایران در افتتاحیه حضور داشتم.» در این دوره از المپیک خانم‌های بیشتری از کاروان ایران سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده‌اند. آیا در این شرایط می‌توان به مدال‌آوری آنها هم امیدوار بود؟ رستمیان در پاسخ به این سؤال گفت: «واقعاً باعث خوشحالی است که تعداد خانم‌های ایرانی در المپیک افزایش پیدا کرده و حضور پررنگ‌تری در این رقابت‌ها خواهیم داشت. خوشبختانه خانم‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند و حالا که تعدادمان بیشتر شده، امیدوارم نسبت به دوره قبل مدال بیشتری هم بگیریم و این انگیزه‌ای برای دیگر خانم‌های ورزشکارمان شود تا در المپیک‌های بعدی با تعداد بیشتری شرکت کنند و به موفقیت برسند.»

این بانوی تیرانداز درباره وضعیت تیم ملی تیراندازی هم توضیح داد: «ما در این چند وقت اردوهای خوبی را برگزار کرده‌ایم و در مسابقات جهانی کرواسی شرکت کردیم که نتایج خوبی هم گرفتیم. هم در تیم تپانچه و هم در تفنگ رکوردهای خوبی زده شد و باعث افزایش روحیه‌مان شد. ما در رشته تپانچه دو مدال طلا و برنز گرفتیم و در رشته تفنگ هم طلا گرفتیم. در حالی که چنین نتایجی را قبلاً نگرفته بودیم.»

رستمیان که متولد ۲۰ شهریور ۱۳۷۷ در تهران و رکورددار نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ هند با کسب مدال برنز، اولین مدال تاریخ بانوان تپانچه را گرفت و تاریخ‌ساز شد. او درباره اینکه آیا می‌توان حالا هم از او انتظار تاریخ‌سازی و کسب مدال در المپیک را داشت، چنین واکنشی داشت: «من تمام تلاشم را می‌کنم که عملکرد خوبی داشته باشم اما با اینکه انتظارها زیاد است ولی باید توجه داشت که المپیک میدان خیلی بزرگی است و کار سختی داریم. رشته تیراندازی هم قابل پیش‌بینی نیست و باید دید در روز مسابقه چه اتفاقی پیش می‌افتد ولی امیدوارم همه ورزشکاران ایران عملکرد خیلی خوبی داشته باشند و اتفاق‌های خوبی برایشان بیفتد.»‌‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار