ساخت ۲سریال فاخر با حضور روسای سازمان صداوسیما و برنامه و بودجه

رشت ( پانا) - ساخت ۲سریال فاخر «سوجان» و «ابر می‌بارد» امروز با حضور عبدالعلی علی عسکری و محمدباقر نوبخت در صداوسیمای مرکز گیلان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۲سریال فاخر با حضور روسای سازمان صداوسیما و برنامه و بودجه

به گزارش صداوسیما گیلان؛ محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت: سریال سوجان نخستین سریال ۳۰۰ قسمتی است که توسط مراکز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود و اقدام بزرگ و منحصر به فردی در فرآیند سریال سازی مراکز استانی صداوسیما و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر است.

وی گفت: سریال «سوجان» طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۳ قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی به روی آنتن خواهد رفت.

داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان، دختری گیلانی، از دوره نوجوانی، جوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در خلال مرور داستان زندگی سوجان، بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان افزود: برای ساخت فصل نخست سریال سوجان، حدود ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰درصد آن از منابع استانی و ۵۰درصد از منابع متمرکز سازمان صداوسیما تامین خواهد شد.

محمدباقر باقرزاده همچنین از آغاز ساخت سریال «ابر می‌بارد» با حضور روسای سازمان‌های صداوسیما و برنامه و بودجه خبر داد و گفت: سریال ابر می‌بارد نخستین سریال اختصاصی سازمان صداوسیما با موضوع بیماری کروناست که توسط صداوسیمای مرکز گیلان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخته خواهد شد.

وی افزود: این سریال ۱۸قسمتی به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی است و زندگی «پریسا» پرستار یکی از بیمارستانهای رشت را روایت می‌کند که در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا با فوت مادربزرگش بر اثر کرونا و به هم خوردن نامزدی اش، درگیر مشکلاتی می‌شود.

در این سریال سعی شده است تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همه گروه‌ها و نهاد‌های درگیر در مهار بحران کرونا خصوصا شهدای سلامت و نیز گروه‌های جهادی به تصویر کشیده شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان افزود: برای ساخت سریال ابر می‌بارد ۳۰میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار