تماس‌های جنسی مهم‌ترین روش انتقال بیماری هپاتیت B است

خبرگزاری پانا: کارشناس بیماری‌های رفتاری و عفونی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: ویروس هپاتیت B پس از ورود به بدن، خون و ترشحات بدن مانند بزاق، شیر مادر و ... را آلوده می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد گاراژیان افزود: در تماس جنسی با فرد آلوده به هپاتیت، ویروس موجود در ترشحات جنسی فرد آلوده از طریق مخاط دستگاه تناسلی جذب بدن و وارد سیستم گردش خون شده و در ترشحات بدن فرد نیز ظاهر می‌شود.

کارشناس بیماری‌های رفتاری و عفونی گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور ادامه داد: در یک مطالعه که توسط سازمان جهانی بهداشت و UNAIDS انجام شده سالیانه 500 هزار نفر در جهان مبتلا به عفونت هپاتیت B حاد و مزمن تشخیص داده شده می‌شوند.

گاراژیان خاطرنشان کرد: 50 درصد از موارد هپاتیت حاد در آمریکا به‌علت انتقال از طریق تماس‌های جنسی نامطمئن به‌ وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: آموزش عمومی جامعه در خصوص راه انتقال، پایبندی به خانواده، پرهیز از تماس جنسی خارج از چهارچوب خانواده و واکسیناسیون افراد در معرض خطر و افراد دارای رفتار پرخطر اهمیت به‌سزایی در پیشگیری و کنترل هپاتیت B دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار