فوت ۴ بیمار کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد طی شبانه‌روز گذشته ۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده اند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۴ بیمار کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۵۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۴ بیمار مبتلا نیز جان خود را از دست داده اند.

او افزود: خوشبختانه ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۳۳۴ نفر رسید که از این تعداد ۶۷ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

او با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۱۱۹ هزار و ۶۴۴ دز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۸۶ هزار و ۷۳۵ دوز مربوط به نوبت اول و ۳۲ هزار و ۹۰۹ دز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر استفاده مردم از ماسک بیان کرد: وضعیت شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهر‌های استان به مراتب حادتر است و در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

حبیب زاده گفت: با توجه به مشاهده واریانت دلتای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد این ویروس در سرایت‌پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوصا رعایت فاصله یک و نیم متری، زدن ماسک و پرهیز از دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کنیم و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار