استاندار تهران خبر داد:

تصویب کلیات سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر در استان تهران

تهران (پانا) - استاندار تهران از تصویب کلیات سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تصویب کلیات سند کنترل بیماری‌های غیرواگیر در استان تهران

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت هستند و عوامل خطر مشترک آنها فعالیت فیزیکی ناکافی، استرس، رژیم غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و مصرف الکل است.

وی ادامه داد: هدف کلی سند کاهش بار قابل پیشگیری و قابل اجتناب ابتلا، مرگ و میر و ناتوانی ناشی از بیماری های غیرواگیر با استفاده از همکاری و هماهنگی در دستگاه های استان است که در این راستا کلیات سند استان تصویب شد و جزییات به صورت کارشناسی و دقیق بررسی و پیگیری می شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم ارتقا سلامت سالمندان استان عنوان کرد: پدیده سالمندی تنها مشکل جسمی نیست، بلکه نیازمند حمایت‌های اجتماعی، مادی و معنوی است؛ از اینرو بایستی هم افزایی بین بخشی جهت توانمندسازی سالمندی فراهم شود.

محسنی بندپی گفت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه درباره پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایتی اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان پیگیری می شود.

وی در مورد زباله گردی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران طرح خود در مورد مدیریت پسماند و زباله گردی را به صورت کمی، کیفی و قابل رصد ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار