تعداد موزه‌های استان اردبیل به ۱۷ مورد افزایش یافت

اردبیل(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اعلام کرد با پیگیری‌های انجام شده تعداد موزه‌های این استان امسال به ۱۷ مورد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تعداد موزه‌های استان اردبیل به ۱۷ مورد افزایش یافت

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با هدف تحقق شعار "اردبیل استان موزه‌ها "و در راستای توسعه و افزایش تعداد موزه‌های این استان،توانستیم شاهد تحقق این شعار در استان باشیم.

او از افزایش تعداد موزه‌های استان به ۱۷ موزه خبر داد و گفت: در حالی که در سال ۹۶ تعداد موزه‌های استان ۱۱ مورد بوده با پیگیری‌های انجام شده توانستیم تعداد ۶ موزه دیگر در استان راه‌اندازی کرده و شمار موزه‌های اردبیل را به ۱۷ مورد افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به راه‌اندازی موزه در شهرستان‌های استان بیان کرد: با توجه به آثار و اشیای تاریخی که در شهرستان‌ها وجود دارد، راه‌اندازی موزه در تمامی شهرستان‌های استان هدفگذاری شده و محقق شده است تا یکی از مطالبات مردم این مناطق در حوزه میراث‌فرهنگی تحقق یابد.

فلاحی ادامه داد: در کنار افزایش تعداد موزه‌های استان، ارتقای کیفی و غنی‌سازی محتوای موزه‌ها نیز از برنامه‌های اولویت‌دار بوده که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی انجام شده تا زمینه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان از موزه‌ها و گردشگران فراهم شود.

او از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه‌های خصوصی در استان خبر داد و افزود: در سال‌جاری در کنار برنامه‌های سالانه در این حوزه، تلاش می‌کنیم تا موزه‌های خصوصی در استان راه‌اندازی و تعداد این موزه‌ها افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار